(Rad Crew): Snakk om «Build engine» til noen som spilte PC-spill på 90-tallet og se øynene deres bli tårevåte av nostalgi. Spillmotoren som ga oss både «Blood» og «Duke Nukem 3D» er nå tilbake som teknologi bak det nye skytespillet «Ion Maiden» som nå er tilgjengelig til å forhåndsprøve i Steam mens utviklerne fullfører det.

Det burde ikke eksistere, det burde knapt fungere, men vi hadde det moro med timene vi brukte på det. Heltinnen Bombshell fungerer bra som en slags kvinnelige Duke Nukem og spytter ut one-liners på som kuler fra en minigun. 

Kanskje aller mest imponerende er måten utviklerne har gjort nye ting med spillmotoren for å gi oss terreng-ødeleggelser og andre kule effekter som neppe var tiltenkt da teknologien var ny på nittitallet. Et artig og nostalgisk gjensyn! Går det an å være nostalgisk for en spillmotor, spør du? Jepp!

Stian har også vært flittig og spilt både «Burnout Paradise» og «Sea of Thieves». Førstnevnte er spill som tydelig har blitt eldre, men fartsfølelsen og moroa er der i høyeste grad ennå. «Sea of Thieves» er også noe han har kost seg med i de første timene, men vi savner kanskje en slags enspillermodus? Mer om sjørøverspillet neste episode!

Pluss: Noen fikk det for seg at det var en god idé å lage spill basert på musikkartister og rockegrupper, og i denne episodens Topp 5-liste tar vi for oss noen av de mest infamøse. Husker du «Kiss: Psycho Circus»? Ikke det?  

Vi snakker også om det etterhvert litt mettede markedet for «Destiny»-aktige spill, og lurer litt på om det snart begynner å bli fullt. Spesielt med tanke på at «Destiny 2»-entusiasmen døde så fort. 

I lytternes segment spurte vi om perspektiver. Det vil si: Foretrekker du førstepersonperspektiv, tredjeperson, isometrisk eller noe annet? Teit spørsmål, kanskje, men hey: dere svarte på det. 

iTunes -- RSS-feed -- Direkte nedlasting

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer