(Rad Crew): «The Legend of Zelda: Ocarina of Time» er et spill som ofte topper lister over tidenes beste spill. Og er det ikke på nummer én, så er det definitivt på topp ti. I ukas Retro Crew snakker vi litt nærmere om 1998-klassikeren og spillene som har hente inspirasjon fra det i ettertid.

Vi kommer også innom noen av forskjellene på de ulike versjonene, f.eks på 3DS, GameCube og Nintendo 64. Dette inkluderer den litt sjeldne «Master Quest»-versjonen som gjør spillet mye vanskeligere med remiksede dungeons. 

Spillets innflytelse på fremtidig spilldesign, sverdkamper, bruk av musikk, og historiefortelling kan neppe undervurderes. En kan trekke linjer fra så og si alle moderne actionspill, tilbake til dette spillet. Spesielt de som benytter seg av åpne verdener.

Bli med oss mens vi utforsker «Ocarina of Time», og prøver å finne ut av hva som gjør spillet så bra, hvorfor det fremdeles har en plass i hjertene til så mange spillere, og sist men ikke minst: er det rasistisk å kalle Zoraene for «fisker»?

iTunes-link -- RSS-feed -- Direkte nedlasting

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer