(PressFire.no): De er elsket og utskjelt. På den ene siden mener mange denne yrkesgruppa er passende tilbehør på en stor spillmesse som E3 i Los Angeles.

Andre mener likestilling blir satt tilbake til steinaldernivå når yppige former og lårkorte smil hives inn i denne miksen.

Det handler selvsagt om å skaffe oppmerksomhet til produkter eller spill, gjerne titler som ikke har de største budsjettene til å markedsføre seg på mer tradisjonelt vis.

PressFires utsendte på forrige ukes E3 valgte en litt annen taktikk enn de fleste snikfotograferende messedeltagerne. Vi jaktet på den dype, gode samtalen – og slo av en prat med flere «booth babes» rundt om i L.A. Convention Center.

Det er mange gutter her, og mange øyne. Plager det deg?

– Nei, det plager meg ikke. Jeg mener, jeg er vant til det. Med det jeg har på meg, må du bare forvente det, sier en av Ubisofts booth babes.

Jeg legger definitivt merke til at flere stirrer på skjørtet mitt, men jeg prøver bare å være diskret, svarer en annen.

Se mer i videovinduet i denne saken.

Reporter: Mikael Harstad Groven. Foto/redigering: Torbjørn Brænde Kvenseth.

Kommentarer