Hvorfor tatoverte hun øyet sitt?

«Mirrors Edge 2» skal gi oss svaret.

9. juni 2014 23:10

(PressFire.no): I løpet av kveldens EA-konferanse fikk vi endelig se mer av «Mirrors Edge 2» - som debuterte forsiktig i fjor sommer.

Denne gangen fikk vi litt mer kjøtt på beina, med forklaring av både spillmekanikk og karakterutvikling.

Mening bakom

Svenskene forteller hvordan de har planlagt å gi dybde til mystiske Faith den knalltøffe, atletiske heltinnen i spillet. I oppfølgeren skal de utvikle historien om jenta bak de sprelske hoppene:

– Dette er en jente som tatoverte øyet sitt. Man tatoverer ikke øyet sitt uten en grunn. Det er en mening med bak, poengterer de.

Utseendet skal reflektere hennes liv, men hun får beholde den ikoniske stilen  inkludert de røde hanskene. Alt av grafikk er naturligvis oppgradert kraftig fra originalspillet som kom ut i 2008, men den handlekraftige madammen er fortsatt lik seg selv. Den minimalistiske stilen kjent fra det første spillet er beholdt.

 Hele utseendet skal gi et inntrykk av at «du skal ikke kødde med Faith», forklarer svenskene.

Frihet til å eksperimentere

Frihet skal være et stort poeng i den nye tittelen, som fortsatt ikke har fått noen dato. Et av de større problemene til den forrige tittelen var nettopp at spilleren ikke fikk bevege seg fritt i områdene.

Dette mener DICE at de skal gjøre korrekt denne gangen, og åpner dermed opp for mye større bevegelsesfrihet for den sprettende dama.

Vi vil at spillerne skal kunne eksperimentere, å finne forskjellige måter å komme seg frem på, sier Erik Odeldahl, som er designsjef for spillet.

Dette mener han åpner opp for at nybegynnere så vel som mer erfarne spillere skal kunne få nyte av spillet. Kampene er også lagt opp med denne bevegelsesfriheten i tankene.

De mer erfarne kan ta seg fortere frem, mens de mindre erfarne spillerne kanskje velger en lengre, men tryggere rute, forklarer Odeldahl. 

«Mirrors Edge 2» kommer til PlayStation 4, Xbox One og PC. Lanseringsdato er hittil ukjent. Her kan du se demonstrasjonen fra kveldens E3-pressekonferanse i Los Angeles. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3