«Rayman»-pappaen bytter beite

Men jobben med «Beyond Good & Evil 2» fortsetter.

1. august 2014 14:21

(PressFire.no): Etter å ha gjort seg ferdig med to «Rayman»-spill på få år, og arbeidet med å få ferdig UbiArt-spillmotoren brukt til disse og en rekke andre Ubisoft-spill den siste tiden, er mannen bak nå klar for helt nye eventyr.

Michel Ancel starter et nytt spillstudio kalt Wild Sheep og tar med seg 13 ansatte.

Ekstremt ambisiøst

Vi er heldige som har noen av de beste talentene i bransjen, inkludert Michel Ancel, som jobber med oss, forteller Ubisofts Xavier Poix til Eurogamer.

I tillegg til å bruke noe av tiden sin på det nye prosjektet, leder Michel den kreative prosessen bak noen av Ubisoft Montpelliers spill – inkludert en ekstremt ambisiøs ny tittel som er veldig kjær både for ham og resten av folka som jobber med det, sier Poix.

I en ferskere uttalelse til Eurogamer røper Ubisoft at det dreier seg om «Beyond Good & Evil 2». Det er ikke kjent hva Ancel og folka hans skal jobbe med i Wild Sheep Studios – eller hvilket prosjekt som står først i køa.

En annonsering av det første Wild Sheep-spillet kommer «snart».

Lener seg på ny teknologi

Det har vært kjent i en årrekke at Ancel og det franske spillselskapet har arbeidet med en slik oppfølger. Allerede i 2008 lekket en video som viser en tidlig versjon av et slikt spill.   

«Beyond Good & Evil» kom ut i 2003 og er ansett som en skikkelig eventyrklassiker. I 2011 kom en HD-oppusset versjon der figurene, animasjoner, musikk og grafikken fikk en ansiktsløftning.

I 2012 innrømmet Ubisoft-direktør Yves Guillemot at Ancel og folka hans hadde mye å henge fingrene i. Først Rayman Origins i 2011, og i fjor kom Rayman Legends.

 Michel Ancel gjør på et vis alt for mye på samme tid, sa Guillemot til Polygon.

Det («Beyond Good & Evil 2») er et spill vi virkelig har lyst til å lage. Men det er så mange ting som må løses. Det kommer til å havne i «køa» på et punkt, sier Guillemot.

Ancel fortalte i 2012 at oppfølgeren var i en «aktiv utviklingsfase», men var avhengig av ny teknologi.

 Jeg kan si at det er et veldig ambisiøst spill og at vi trenger noe teknologi for å gjennomføre det. Vi fokuserer på spillet. Vi lager det først, før vi ser hva som kan kjøre det.

Ubisoft forteller nå at mer informasjon om «Beyond Good & Evil 2» skal deles senere, når prosjektet har fått litt mer tid på seg.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3