Lar deg velge mellom natt eller dag i «Infamous»

Du trenger ikke stille klokka til sommertid i «Second Son».

2. april 2014 14:30

(PressFire.no): Det nyutgitte Playstation 4-spillet «Infamous: Second Son» blir fortsatt flikket på av utviklerne i Sucker Punch.

Det er varslet en ny oppdatering til spillet i løpet av noen få uker som introduserer tre nyvinninger. I tillegg forsikrer spillskaperne at de jobber med å utbedre enkelte feil eller mangler.

Sett en bilde-grense

Endringene som blir lagt til i den neste oppdateringen, lar deg blant annet sette en grense på antallet bilder per sekund og låse denne til 30 fps.

Dette er et tak utviklerne ikke har lagt til i «Infamous» selv – enkelte steder i spillet kan bildetallet sprette over 30 fps.

Internt foretrekker vi ulåst bildeoppdatering, men skjønner at noen spillere kan syns dette er ubehagelig, forklarer utviklerne.

Etter å ha fullført historien, blir det også mulig selv å bestemme hvilken tid på døgnet du vil ha – til en ny gjennomkjøring av «Second Son».

Brian Fleming fra Sucker Punch forteller i et innlegg på Playstation-bloggen at dette er en ofte forespurt funksjon fra spillerne.

Ren og pen skjerm

Den tredje viktige tilveksten blir muligheten til å skru av alt av menyer og hjelpende tekst på spillskjermen, såkalt HUD. Dette er ment for dem som liker å bevare bildet rent og pent.

Fleming trekker fram at dette spesielt er myntet på dem som liker å dele skjermbilder fra PS4-spillinga si.

Han vil ikke tidfeste når oppdateringen er klar til å rulles ut, men sier de tidligst kan ha denne klar om to ukers tid.

I tillegg til de tre nyvinningene til spillet, skal Sucker Punch samtidig utbedre noen feil og gjøre andre forbedringer til «Second Son».

– Og hvem vet … hvis vi er inspirerte nok, kanskje vi sniker inn et par andre småting til oppdateringen også, skriver Fleming på bloggen, og understreker at de vil informere når de har spikret en dato.

La til fem ekstra timer

Samme dag som «Second Son» ble lansert, ble det rullet ut en patch som åpner for mer innhold.

Utviklerne hevder det dreier seg om fem ekstra timer spilletid.

I «Infamous PaperTrail», en slags sidehistorie, blir det på episodisk vis introdusert bonusinnhold  i seks uker – helt til begynnelsen av mai.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3