Plaff din vei gjennom Jack the Rippers skitne London

Sony drar sløret av sitt ferskeste storprosjekt.

26. juni 2013 13:01

(PressFire.no): Under Sonys omfattende pressekonferanse på E3-messen tidligere denne måneden var det særlig ett spill som skapte mye spenning og forundring.

«The Order:1886» ble vist med en stemningsrik animasjonssnutt (øverst) hvor vi fulgte en gjeng tungt armerte eventyrere på vei gjennom London anno 1886. Spilldelen var desto hemmeligere.

Nå vet vi heldigvis, etter et intervju med utviklingsleder Ru Weerasuriya på PlayStation-bloggen, at det blir et actioneventyr i tredjeperson, ispedd en del skyting. Pluss pluss. 

Filmatisk action

Den industrielle revolusjonen skal være et sentralt tema i det neste spillet fra Ready At Dawn, studioet som tidligere har kvesset klørne på flere kritikerroste «God of War»-spill til PSP.

I videoen ser vi blant annet inngangsportalen til Whitechapel, det famøse arbeiderklassestrøket hvor Jack The Ripper herjet. Tilfeldigvis rundt samme tidsperiode.

- Det er et lineært og veldig historiebasert spill. Vi prøver å fortelle en historie, og kaller det en filmatisk opplevelse, frister Ru Weerasuriya i internintervjuet.

Filmbiten av det hele skal være mer bokstavelig enn man er vant til. Spillstudioet simulerer spesifikke linser og andre grep som gir spillefilmer et særegent uttrykk.

Melker PlayStation 4

Dette blir Ready at Dawns første egenutviklede merkevare, og de har store ambisjoner. Særlig på den tekniske fronten.

- Vi jobber på én plattform, og vi vil skyve den. Få alt ut av den. Forhåpentligvis melker vi alt vi kan ut av [PlayStation 4].

De har ikke ambisjoner om å lage noen omfattende, totalrealistisk kopi av London, men tenker å flette inn elementer fra virkelighetens metropol.

- Siden spillet er basert på den virkelige verden, ville vi bruke noen av hendelsene og folkene som eksisterte på den tiden, for å gjøre verdenen troverdig.

Men det er altså en stund til vi får se hvordan selve spillet oppleves.

«The Order: 1886» utgis til PlayStation 4. Vi vet ikke når enda.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3