«God of War» får rollespillelementer

Og kan spilles fra begynnelse til slutt uten en eneste lasteskjerm.

15. juni 2016 11:45

(PressFire.no): En av overraskelsene Sony tro ut av hatten under pressekonferansen i anledning E3 i Los Angeles natt til tirsdag, var en slags ny start for «God of War»-serien.

Et nytt spill endrer ikke bare perspektivet på kameraet, men ser også ut til å legge på et lag med drama på spillserien som har blitt kjent for hensynsløs råskap og vold.

Det ble også klart at handlingen denne gangen tar et sidespor fra gresk mytologi til norrøn.

Fra Hulken til Banner

Nå begynner det å sive ut flere detaljer om spillet, og i et intervju med IGN forteller regissør på spillet Cory Barlog at «de har fortalt historien om Hulken, men nå vil de fortelle historien om Bruce Banner».

Det kommer videre fram at sønnen til Kratos er med gjennom hele spillet, og at han har en rolle i spillet hvor du kan gi ham kontekstbestemte ordrer med en knapp.

Ingen lasteskjermer, og dypere rollespillsystem

Barlog avslører også at spillet ikke har en eneste lasteskjerm, eller noen som helst klipp.

IGN, som har fått prøve en lengre del enn det som ble vist under pressekonferansen, avslører også at de fikk muligheten til å lage egne ressurser og utstyr. Spillet vil også ha et større og dypere rollespillsystem.

Gikk du glipp av videoen fra pressekonferansen, så kan du se den her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3