Nå blir «Fallout 4» vanskeligere

Bethesda lager en langt bedre survival-modus.

12. februar 2016 18:26

(PressFire.no): Etter «Fallout 4» kom var det mange som kritiserte at spillet ikke gikk like mye i dybden som tidligere spill i serien.

For eksempel har spillet langt færre dialogvalg enn før, selv om det finnes brukerskapte patcher som fikser det problemet, og at survival-modusen har vært litt for slapp.

I «Fallout: New Vegas» sin versjon av denne modusen var det nærmest en helt ny spillopplevelse å hente.

Stimpacks og Radaways ga deg ikke hjelp med én gang, men over tid, du kunne dø av tørst, sult og mangel på søvn – i tillegg til at ammunisjon veide noe og du måtte oppsøke en lege om du brakk foten (eller en annen kroppsdel).

I «Fallout 4» har Bethesda tatt en litt lat snarvei; Fiender tåler mer, du tar mer skade og healing tar litt mer tid. That’s it.

Hope in a hanging snore

Alt er ikke tapt, dog. På Twitter sier Bethesda at de holder på med en totaloverhaling av survival-modusen.

- Mat, søvn, sykdom, fare og mer, står det i Tweeten.

De teaset samtidig at det kommer mer info om ekspansjonspakker til spillet snart. Det er visstnok ikke lenge til utviklerne er klare for løfte på sløret.

Hva kunne du tenkt deg å se i den nye survival-modusen?

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3