Jade Raymond starter nytt studio hos rivalen EA

Skal hjelpe til med «Star Wars»-spill.

14. juli 2015 11:17

(PressFire.no): Høsten 2014 kom meldingen om at den profilerte spillskaperen Jade Raymon forlater Ubisoft.

Det kommer etter at hun ledet starten av et gigantisk spillutviklerkomplekset i Toronto, Canada.

Studioet har vært involvert i utviklingen av «Splinter Cell: Blacklist», «Assassin’s Creed: Unity», «Far Cry 4» og kommende «Rainbow Six Patriots».

Jade Raymond starter nytt studio for EA.

Går til konkurrenten

Nå melder hun at hun går tilbake til konkurrenten Eletronic Arts – hvor hun jobbet som produsent på fiaskoen «The Sims Online» før hun gikk til Ubisoft for å lede utviklingen av det første «Assassin’s Creed»-spillet.

Denne gangen skal hun også bygge et nytt studio, men denne gangen i nabobyen Montreal. Studioet blir døpt Motive.

Ifølge pressemeldingen fra Raymond vil det nye studioet være basert på kreativitet og vil fungere som en inkubator for nye merkevarer. I tillegg skal de fokusere på action-baserte opplevelser, ifølge Raymond.

Skal hjelpe Hennig med «Star Wars»

Hun forteller at hun får et slags ansvar for Visceral Games-studioet i California – studioet som har stått bak «Dead Space»-serien, «Dante’s Inferno» og «Battlefield Hardline».

Studioet har også et nytt «Star Wars»-spill i utvikling med den prisvinnende «Uncharted»-skribenten Amy Hennig i stallen.

Dette spillet skal være først på lista for Raymond - det nye studioet skal hjelpe Amy Hennig og Visceral Games med utviklingen.

Spillet skal angivelig inkludere Boba Fett og være inspirert av både «Uncharted» og det kansellerte «Star Wars 1313».

Raymond nevner også at det nye studioet vil ligge nært BioWares studio i Montreal, som også jobber med det nye «Mass Effect»-spillet.


Steve Papoutsis.
Foto: Jarle Hrafn Grindhaug / PressFire.no
Steve Papoutsis.
Foto: Jarle Hrafn Grindhaug / PressFire.no

Sjef sa opp etter «Battlefield Hardline»

Dette kommer etter at sjefen for Visceral Studios, Steve Papoutsis, sa opp jobben i kjølvannet av lanseringen av «Battlefield Hardline».

Det er usikkert om Papoutsis forsvant fra studioet grunnet den labre mottagelsen av spillet.

Vår anmelder trillet terningkast tre for historiedelen og terningkast fire for flerspilleren.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3