Mørk cyberpunk-visjon av fremtiden og litt magisk fantasi

Se den nye «Drømmefall»-traileren.

2. juli 2014 11:34

(PressFire.no): I forrige uke fikk vi vite at norske Red Thread Games går tilbake til konseptet de først startet med – da de på skissestadiet diskuterte om det tredje «Drømmefall»-eventyret skulle være én stor, komplett opplevelse eller i stedet deles opp i episoder.

Den første delen av totalt fem kommer ut denne høsten.

Nå har utviklerne sluppet en ny trailer fra «Book One: Reborn».

Tre verdener

I likhet med «Den lengste reisen» og «Drømmefall» vil det igjen handle om valg og konsekvenser, et fokus på historie med drømmer og virkelighet.

Sammen med traileren som Red Thread slapp i går, beskriver de heltene Zoë Castillo og Kian Alvanes reise gjennom tre verdener:

En mørk cyberpunk-visjon av fremtiden, en magisk fantasiverden og et ødelagt, forfallent drømmelandskap.

Ikke i rute

– Den kreative prosessen er uforutsigbar, og historien vi forteller har blitt større og mer ambisiøs enn vi først så for oss, oppklarte den kreative sjefen bak spillet, Ragnar Tørnquist, i en oppdatering på Kickstarter-sidene nylig.



– Vi er ikke i rute for å treffe slippdatoen vi beregnet for halvannet år siden, og vi måtte ta en lang, grundig titt på våre planer og vårt budsjett. Etter mye debatt internt, og grundige vurderinger, har vi bestemt oss for å gå tilbake til episodeformatet.

De som har støttet spillet gjennom Kickstarter, får åpenbart alle fem episodene samtidig med at disse lanseres. Spillet kommer ut til pc, Mac og Linux.

«Book One: Reborn» er ventet på senhøsten. Ragnar Tørnquist har også fortalt at andre episode allerede er på alfa-stadiet, og del tre «ikke ligger langt bak.»

– 

Prøver å finne en gylden middelvei

PressFire slo av en prat med noen av utviklerne bak «Drømmefall» for noen uker siden. Der beskrev de blant annet hvordan dette tredje spillet har tatt med seg elementer fra de to forgjengerne, men også luket ut noe.

Vi har tatt imot feedbacken fra «Den Lengste Reisen», som hadde mange puzzles. Vi fikk mye skryt for disse, men enkelte syntes det var vanskelig å komme seg igjennom historien. Og «Drømmefall», som fløt veldig godt, men kanskje ikke var utfordrende nok for enkelte.

– Vi prøver å finne en gylden middelvei, forklarer Martin Bruusgaard i Red Thread Games om filosofien bak «Kapitler».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3