PressFire vant prisen «årets nisjenettsted»

April ble en rekordmåned.

13. mai 2014 12:33

(PressFire.no): Det var mange smil å spore da vi fikk beskjeden om at PressFire.no var nominert til årets nisjenettsted av Mediebedriftenes Landsforening.

Da vi så at konkurrentene i samme klasse var NRKs Urørt.no og matgildet fra VG, Godt.no, anså vi oss selv som i hyggelig selskap – men også en outsider. Godt.no vant nylig en stor internasjonal pris, og musikkinstitusjonen Urørt.no har fått en ny og fancy drakt.

Derfor var det en svært gledelig overraskelse å få beskjeden: PressFire fikk faktisk prisen for årets nisjenettsted 2013.


Adrenalinkick

«Et helstøpt nisjenettsted som ikke bare byr på standardnyheter og anmeldelser, men også har en sterk visuell profil. Brukernes higen etter adrenalinkick tilfredsstilles gjennom både actionfylt nett-tv og heftige livesendinger.»

«PressFire arrangerer populære turneringer, har en aktiv spillklubb og dyrker frem norske spilltalenter ved å la utviklere presentere egne spill til et bredt publikum. Et kroneksempel på vellykket brukerinvolvering», heter det i juryens begrunnelse.

2013 var et spesielt år for PressFire, hvor dekning, bygging i bredden og videreføring av kvalitet var høyt på agendaen vår. For oss som jobber med denne nettsiden til daglig, ble det et år alle sammen kan være stolte over.

PressFire var på ingen måte de eneste som mottok pris under utdelingen i Bergen - også serien «Null CTRL», som omhandler digital sikkerhet, fikk pris for årets beste digitaljournalistikk. 

NTBs språkpris gikk til Trude Lorentzen fra Dagbladet Magasinet. Dagbladet fikk også prisen for årets forbrukerside med «Mine innerste hemmeligheter».

Dagbladet vant utmerkelsen beste nyhetsforside, med saken «Bostonterror». Bilbladet Autofil lagde «Årets forbrukersak».

Besøksrekord i april

Ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Arne Markussen, er fornøyd:

Jeg er veldig stolt over alle prisene vi fikk i går. At Pressfire blir kåret til årets beste nisjenettsted er fantastisk gøy, og jeg er kjempestolt over å vinne prisen for årets beste digitaljournalistikk. «Null CTRL» fortsetter sin seiersgang både nasjonalt og internasjonalt, sier Markussen om prisene.

Det er også gledelig å kunne fortelle at PressFire satte ny besøksrekord i april med over 700 000 unike brukere! Så mange lesere har vi aldri hatt før.

Prisen fra Mediedagene i Bergen er deres alle som har bidratt til siden. Vi setter ekstremt stor pris på dere. Og leserne våre, selvsagt. Tusen takk!

Liste med alle vinnerne fra Nordiske Mediedager her.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3