Zombiesimulator fikk tohåndssverd og magi

Nå skal «Dead Island»-skaperne ta oss med til Helvete.

28. august 2012 10:03

(PressFire.no): Da «Dead Island»-programmereren Marcin Zygadlo erstattet zombiespillets improviserte nærkampsvåpen med tohåndssverd og ismagi, oppdaget han at det slettes ikke skadet opplevelsen.

Tvert imot ble det så fornøyelig at arbeidsgiveren Techland velvillig ga ham frihet og ressurser til å utforske modifikasjonen som et selvstendig spill.

Nå skal Zygadlo og tre erfarne spillutviklere fra det polske spillstudioet rendyrke idéen med kodenavnet «Project Hell» og se om den endelige prototypen er god nok til å jobbes videre på.

Middelaldermørke

- Hovedmålet vårt er å lage et spill som alle kan nyte, så ikke forvent enhjørninger og feer. Vi foretrekker å knuse vei gjennom horder av vandøde undersåtter for å slakte deres diabolske mestere i blodige sluttbosskamper, skriver de i et blogginnlegg.

Prøveversjonen benytter teknologien fra høypopulære «Dead Island», men ytret er en adskillig mørkere middelaldervariant av skytespillet.  Med forbehold.

- Alt vi poster her er uferdig arbeid, som du kan kommentere på for å overbevise oss om vår storhet eller fordømme så vi går hjem og revurderer livene våre, skriver designer Marcin Kruczkiewic.

Flittig studio

Utover skjermbildene på denne siden så er det lite informasjon ute om «Project Hell» enn så lenge, men det skal komme jevnlige oppdateringer på skapernes blogg

I mellomtiden jobber resten av selskapet på flere prosjekter. Den spektakulære «Dead Island»-traileren skal blant annet bli en spillefilm, og polakkene jobber visstnok på et nytt spill i zombieserien.

«Dead Island» ble en massiv suksess for spillselskapet da det solgte flere millioner eksemplarer sist høst, og har gitt dem en ny økonomisk frihet. Det gjenstår fortsatt å se hvordan de benytter den.

«Dead Island: Riptide» og «Project Hell» har foreløpig ikke fått slippdatoer. Finansieringen tar de seg likevel av selv.

- Én ting til - vi kommer ikke til å be om pengene dine på Kickstarter, terger utviklerne med et smilefjes på toppen.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3