«PUBG»-miljøet har oppdaget noe rart med skytesystemet

Bildeoppdateringen påvirker rekyl og skuddfrekvens.

21. januar 2019 16:40

(PressFire.no): Det var i utgangspunktet YouTuberen WackyJacky101 som kunne avsløre at skuddfrekvensen og rekylen i «PUBG» ble påvirket av bildefrekvensen skjermkortet viser spillet med.

Han klarte å finne ut at våpen generelt har mindre rekyl når spillet for eksempel kun tegner tretti bilder i sekundet – spesielt våpen som skyter fort.

Ifølge funnene til WackyJacky101 vil også bildeoppdateringen påvirke hastigheten på våpenet, noe som han mener sannsynligvis skjer på grunn av hvordan spillet simulerer rekyl.

Dermed mener han blant annet at det er mye å hente på å låse bildeoppdateringen til for eksempel 30 eller 60 bilder i sekundet for å oppnå ønsket fordel og effekt.

Fenomenet har skapt stor debatt i miljøet og nå kommer det mer.

Reddit-brukeren MutuTutu bekrefter at bildefrekvens påvirker egenskapene til våpnene, men mener at WackyJacky sin konklusjon er misvisende og for enkel. 

Han påpeker at det er synkroniseringen av skuddfrekvensen og bildefrekvensen som er essensiell – noe som gjør det vanskeligere å finne en optimal bildefrekvens som gjelder for alle våpen.

MutuTutu har imidlertid tatt seg bryet med å lage et regneark som tar for seg alle skytevåpen i spillet, og dermed også kan finne den optimale bildefrekvensen per våpen.

Den ordentlige fienden er uansett varierende bildefrekvens, som endrer egenskapene til våpenet løpende. 

Den dårlige nyheten er at det ikke finnes en optimal frekvens for alle våpen – siden de har forskjellig skuddfrekvens, men det er mulig å oppnå et slags fordelaktig kompromiss.  

Det er usikkert om utviklerne er klar over problemet, eller om de kan gjøre noe med det.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3