Andrew Gulotta og Dan Mitre diskuterte
tilpassing i «BFV».

(PressFire.no): Debatten har rast helt siden «Battlefield V» først ble annonsert. Etter den første traileren til spillet ble sluppet, var det flere som reagerte på elementer som ikke passet inn i en andre verdenskrig-setting.

For eksempel hadde en figur tilsynelatende robotarm/protese og slåss med et balltre med spiker stikkende ut, mens en annen løp inn til strid med katana – et japansk sverd.

Enkelte mente dette var med på å bryte illusjonen av å slåss i andre verdenskrig, og nå sier DICE at de har roet det hele ned litt. Du vil med andre ord ikke kunne gjenskape traileren.

- Ved den første traileren til spillet så vi litt crazy greier. Spillsamfunnet var helt «hva er det som skjer her?». Jeg tror ikke vi får se et slikt spekter av crazy ting du kan endre på, sier community manager Dan Mitre i en livestream.

- Vi har hørt på dere, legger produsent Andrew Gulotta til.

- Vi ser fortsatt på andre verdenskrig gjennom «linsene» til DICE. Men hvor mye galskap vi la i det.. Vi har hørt på tilbakemeldingene, vi skjønner at det har vært noen bekymringer rundt «hvor er autensiteten?», fortsetter han.

- Vi vil at folk skal være hyppe på å tilpasse figurene sine med autentisk utstyr.

På spørsmål om de gikk helt tilbake til tegnebrettet for å starte på nytt, sier han at de ikke har gått så drastisk til verks, men at de har roet ned mulighetene til å tilpasse figurene med innhold som ikke var en greie under andre verdenskrig.

- Vi har skrudd det hele litt tilbake. Vi ønsker å kunne tilby litt mer autentisitet. Det er viktig for oss, og det er viktig for spillerne – spillsamfunnet var virkelig interessert i det.

Utviklerne legger derimot ikke helt lokk på å skulle ha med litt mer sprøtt innhold en gang i fremtiden, men at de heller kommer til å dryppe det ut på et senere tidspunkt.

- Men først og fremst vil vi nå starte med denne mer autentiske tilnærmingen.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer