(PressFire.no): Det er i et intervju Gamesindustry.biz at EA sin sjef for vekst, Matt Bilbey, avslører at spillgiganten har utviklet et «moralsk kompass» for loot boxes.

De interne retningslinjene kommer i kjølvannet av det svært omstridte løsningen de prøvde å lansere med «Star Wars: Battlefront 2».

I Intervjuet forteller Bilbey om hvordan de har dialog med reguleringsorganer som ser på mikrotransaksjoner og loot boxes for spill.

Han mener de prøver å hjelpe dem med å forstå deres forpliktelse til å gjøre spillene rettferdighet og morsomme.

Han avslører også at de de etter «Battlefront 2»-bråket begynte å se på rammeverket de jobber utifra for å se på hvordan de rådfører utviklerne sine.

- Vi kaller det et EA-moralkompass, forteller han.

Videre forklarer han hvordan rådgivningen hjelper dem med å starte utviklingen av «spill-som-tjeneste»-elementer tidlig og at de blir testet tidlig i fasen.

- Vi tester det med spillere som gir oss tilbakemeldinger slik at vi er sikre på at vertikalene om rettferdighet, verdi og moro er representert.

Det hører med til historien at «Battlefield V» ikke får loot boxes når det lanseres nå i høst.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer