Hele forklaringen
(trykk for større)

(PressFire.no): EA har bestemt seg for å skru av all form for kjøp av virtuell valuta i «Star Wars Battlefront II».

Dette etter massiv protest fra spillere som mente spillet hadde blitt helt pay-to-win, altså at du kunne dra bankkortet og få massive fordeler i spillet kontra de som bare ønsket å låse opp ting selv.

Det hjalp neppe at spillet i tillegg hadde en hel haug med tilsynelatende restriktive ting som oppmuntret til å måtte kjøpe seg sterkere.

For eksempel ville det ta over førti timer å låse opp én helt i spillet, du fikk bare mulighet til å tjene spillets valuta hver tredje time dersom du spilte arcade-versjonen, og mye av progresjonen var låst inn i loot box-er.

På Twitter går nå EA helt i revers, og skrur av all form for kjøp gjort med ekte penger.

- Idet vi nærmer oss lanseringen, så er det tydelig at mange av dere føler det fortsatt er utfordringer med spilldesignet. Vi har hørt på bekymringene rundt det å potensielt gi spillere urettferdige fordeler, og vi har hørt at disse tingene overskygger et ellers bra spill. Dette var aldri vår intensjon, beklager at vi ikke fikk til dette skikkelig, skriver DICE-sjef Oskar Gabrielson.

Det er snakk om kjøpen av såkalte «krystaller» i spillet som nå fjernes. Det er disse du bruker for å videre kjøpe loot box-er, som inneholder oppgraderinger og nye våpen eller helter.

Det er derimot ikke enden på visa. In-game-kjøp kommer tilbake ved et senere tidspunkt, etter at alle systemene har blitt skrudd om på.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer