Activision har tatt patent på et system som skreddersyr spillet for at du skal handle mer

Bungie: - Brukes ikke i «Destiny 2».

18. oktober 2017 11:20

(PressFire.no): Spillgiganten Activision har tatt patent på et matchmaking-system som skal friste spillerne til å kjøpe mer innhold i spillene.

Det er Rolling Stone sin spillavdeling Glixl som rapporterer om patentet.

Skreddersyr opplevelsen for å selge deg mer

Systemet er spesifikt designet for å finne spillere som kan være utslagsgivende for at du åpner lommeboken og handler mer i spillene.

Et eksempel som gis er hvis en «juniorspiller» ønsker å bli ekspert på å snikskyte i spillet, så kan systemet finne en spiller som er god med snikskytterrifle.

- På den måten kan juniorspilleren bli oppmuntret til å kjøpe spillrelatert innhold som en rifle eller utstyr brukt av den bedre spilleren, heter det.

Videre kan systemet finne spesifikke kamper hvor utstyret man har handlet har bra effekt, som igjen styrker følelsen av å ha gjort et godt kjøp og maner til framtidige kjøp.

Enorme summer

Activision Blizzard skal ha tjent 3,6 milliarder dollar på salg av småting inne i spillene sine i 2016 - en markant oppgang fra 1,6 milliarder året før

Søknaden leverte spillgiganten allerede i 2015, men fikk godkjent patentet av det amerikanske patentkontoret 17. oktober i år.

Activision bedyrer overfor Glixl at det foreløpig ikke er noen spill som tar i bruk det nå patenterte systemet.

Bungie bekrefter også overfor nettsiden at systemet ikke er i bruk på deres nylig lanserte «Destiny 2».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3