Nysgjerrighet gjorde klikkvinneren til gud i eget spill

«Curiosity» er endelig avslørt.

27. mai 2013 09:25

(PressFire.no): Etter et halvt år med klikking på mobile plattformer har Peter Molyneuxs sosiale spilleksperiment endelig kommet til veis ende. 

 I helgen ble «Curiosity»-kubens innhold avslørt.

Hovedrolle i neste spill

Den heldige siste klikkeren ble møtt med en video av 22 Cans-sjefen selv, der han står i noe som ser ut som en hvit kube. I den snakker han direkte til spilleren. Videoen har siden blitt sluppet på YouTube.

- Jeg har sagt at i kjernen befinner det seg noe som er fantastisk, livsforandrende - og jeg er kjent for disse uttalelsene, sa Molyneux, og spøker med sitt rykte som svevende og overdramatisk.

Molyneux mener derimot at denne gangen er det hold i det han sier.

- Vi skaper et spill som heter «Godus», et spill som handler om nettopp det å være en gud for sine undersåtter. Du, den personen som har kommet til midten, kommer til å være gud over alle de andre som spiller «Godus». Du kommer til å få bestemme reglene som spillerne skal føye seg etter, forklarte Molyneux.

Vinneren, identifisert som Bryan Henderson, får dermed rollen som en digital gud i 22 Cans neste spill, «Godus».

Rikdom og berømmelse

- Her er den livsforandrende biten: ditt folk vil dele suksessen med deg.

- Hver gang spillerne bruker penger på «Godus» kommer du til å få en liten del av den kaka, fortsatte han og lover mer informasjon om dette snarlig.

- Dette er per definisjon livsforandrende. Du kommer til å oppleve berømmelse, du kommer til å få oppleve rikdom, og du vil ha makten til å introdusere moral til et spill.

25 milliarder små kuber har blitt klikket bort fra over 4 millioner brukere, opplyser han.

- Jeg håper dette er verdt dine såre finger du har fått fra å klikke deg frem til midten, avsluttet Molyneux.

- Jeg håper verden er enig med meg at det er en verdig premie for innsatsen du har gjort for å komme deg frem til midten.

«Godus» ble finansiert via Kickstarter i desember i fjor og har forventet slippdato i løpet av 2013. Spillet er en ny versjon av det klassiske gud-spillet, en sjanger selve Molyneux var med på å definere med sine første spillserier, «Populous» og «Black & White».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3