(PressFire.no): Humble Bundle, og Humble Store, er en nettbutikk som fant sin nisje ved å mikse veldedighet og spillkjøp.

For bare noen dager siden var det mange skulderklapp da Humble annonserte at de hadde passert 100 millioner dollar i penger donert til veldedige formål, og i helga kom beskjeden om at organisasjonen var kjøpt opp.

Mer overraskende var det nok at kjøperen er IGN, et nettsted som i hovedsak skriver nyheter, anmeldelser og intervjuer.

- Vi valgte IGN fordi de virkelig forstår vår visjon, deler vår lidenskap for spill, og som tror på måten vi promoterer fantastisk digitalt innhold samtidig som vi hjelper veldedige formål, skriver de i et blogginnlegg.

- Selv om vi har kommet langt, så vet vi at dette bare er starten. Enda større ting ligger foran oss, og vi mener IGN er den perfekte partneren for å hjelpe oss å komme dit.

Det er fortsatt uvisst hvilken påvirkning IGN kommer til å ha på salgene eller butikkdriften, men den J2 Global-eide nettsiden sier til Polygon at de ikke kommer til å dytte den redaksjonelle integriteten til side.

- Redaksjonell integritet er noe vi tar seriøst hos IGN, og jeg er sikker på at vi kommer til å greie å treffe den riktige balansen når det kommer til hvordan vi skal dekke Humble Bundle og spillene de selger, sier visepresident i IGN, Mitch Galbraith.

- Leserne og kundene kommer alltid først, og det vil ikke endre.

Humble Bundle startet forøvrig en egen spillutgivelsesordning tidligere i år, og konsollversjonen av spillet «A Hat in Time» var det første spillet de ga ut.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer