Her er tidenes raskest selgende PC-spill

«World of Warcraft: Cataclysm» med rekordsalg.

10. januar 2011 16:58

Blizzard slår seg på brystet og kunngjør nå en stor milepæl for selskapet: Utvidelsespakken «World of Warcraft: Cataclysm» har blitt det raskest selgende PC-spillet noensinne. 

Svimlende 4,7 millioner eksemplarer av spillet har blitt solgt i løpet av den første måneden.

«Cataclysm» satte også rekord i forbindelse med det første døgnet i salg. Spillet solgte 3,3 millioner eksemplarer i løpet av den første dagen etter slippet den 7. desember. Dermed slo Blizzard sin egen rekord som ble satt av den forrige utvidelsespakken, «World of Warcraft: Wrath of the Lich King».

- Vi skapte tusenvis av nye oppdrag, introduserte nye landområdet til å utforske og oppjusterte spillverdenen dramatisk med «World of Warcraft: Cataclysm», noe som gjorde det til den mest ambisiøse utvidelsen vår til nå, sier Blizzard-sjefen Mike Morhaime i pressemeldingen.

- Vi har blitt helt satt ut av tilbakemeldingene så langt, og vi vil takke dem for deres lidenskap og støtte av «World of Warcraft», og for å hjelpe «Cataclysm» å nå denne vanvittige milepælen.

Ifølge Blizzard er det nå over 12 millioner mennesker som spiller «World of Warcraft» på verdensbasis. «World of Warcraft» ble opprinnelig sluppet i 2004 og har hatt tre utvidelsespakken som har fått navnene «The Burning Crusade» (2007), «Wrath of the Lich King» (2008) og «Cataclysm» (2010».

vårt intervju med Tom Chilton, Game Director for «WoW», fortalte han at utviklerne ble tatt litt på senga da man begynte å jobbe med «Cataclysm».

- Vi trodde vi var smarte når vi så på kartene og markerte områdene etter hvor mye de måtte oppdateres. Områder vi farget grønt betydde at de ikke trengte å oppdateres så mye, mens røde områder betydde at vi nesten måtte gjøre alt på nytt, fortalte Chilton til PressFire.no.

- Men det viste seg at det var flere og flere områder som ble røde, for det ble fort en snøballeffekt da vi begynte å forandre på oppdragene. Noen ble helt ulogiske, måtte flyttes og lignende. Det genererte enorme mengder med arbeid.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3