«L.A. Noire» inneholder 50 timer dialog

Utviklerne bak det mørke krimspillet letter på sløret.

17. januar 2011 10:14

Det svært etterlengtede «L.A. Noire», som har vært under utvikling en hel liten evighet, er ventet til våren. I en spørsmål-svar-seanse svarer utvikleren på en håndfull spørsmål fra fansen. Og her kommer det frem at Team Bondi virkelig har tatt stemmearbeidet fra skuespillerne på alvor.

Hele 50 timer med dialog er pakket inn i spillet, noe som tilsvarer to hele sesonger av din favoritt TV-serie, avslører Brendan McNamara. Alle stemmeskuespillerne er dessuten foreviget i spillet med såkalt MotionScan-teknologi.

- Hvert tilfelle har sine egne tvister som avhenger av valgene du gjør, og som leder deg ned ulike stier av handlingen på veien mot å løse saken – noe som gir initiativ til å hoppe tilbake og spille igjen, forteller McNamara ifølge IGN.

MotionScan er en teknologi som utviklerne valgte å lene seg tungt på i «L.A. Noire». Det mørke krimspillet er lagt til 1947 og lar oss oppleve et Los Angeles som skal være skildret på troverdig vis i spillet. Teknologien innebærer at skuespillerne blir foreviget av 32 kameraer, hvor dialogen og deres fysiske nærvær og mimikk blir fanget fra alle vinkler før det hele havner i spillet.

Jeronimo Barrera, visepresident i Rockstar med ansvar for produktutvikling, fikk spørsmål om Team Bondis fokus på MotionScan vil bety at fremtidige Rockstar-utgivelser også vil benytte seg av denne teknologien.

- Vi ville likt å se dette implementert så bredt som mulig, men om det er passende avhenger av prosjektet. MotionScan er mer enn bare sluttresultatet, det er et valg man gjør i spillutviklingen – så dette vil ikke fungere for alle typer spill.

- Det er en stor del av «L.A. Noire» fordi det er knyttet til kjernemekanikken i forhold til å analysere en mistenkts oppførsel under avhør – og lese deres emosjonelle nyanser, svarer Berrera.

Som et film-noir-inspirert spill er det naturlig at utvikleren har en bråte med referanser og har latt seg inspirere av annen fiksjon. McNamara legger da heller ikke skjul på dette – og avslører at de før lanseringen kommer til å publisere omfattende lister med anbefalt litteratur og filmer som har betydd mye for utviklingen av «L.A. Noire».

- Vi ble inspirert av alt fra «The Naked City» til mer obskure filmer som «Detour» – og moderne filmer som «Chinatown» eller «L.A. Confidential».

«L.A. Noire» lanseres etter planen til våren, og da til Xbox 360 og PlayStation 3.


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3