Første smakebit fra «Bad Company 2»

DICE forbereder en storstilt invasjon av «Battlefield»-spill. Se den første traileren fra «Bad Company 2» her.

30. mars 2009 07:36

Ingen skal beskylde de svenske spillutviklerne i DICE for å ligge og slenge på divanen. De neste månedene lar oss stifte bekjentskap med ikke mindre enn fire nye Battlefield-spill.

Og en flunkende ny «Bad Company 2»-trailer, som du ser nederst i denne saken, er ment å skjerpe appetitten din ytterligere og korte ned ventetiden.

I tillegg er det mye som tyder på at det jobbes med en oppfølger til fjorårets mest stiliserte og smakfulle plattformspill med en liten tvist, «Mirror’s Edge» - også det en DICE-tittel.

Les også: EA gir ikke opp «Mirror’s Edge».

STØRRE, BEDRE, FARLIGERE

DICE jobber med en liten håndfull «Battlefield»-spill rettet mot forskjellige målgrupper og plattformer. Ikke ulikt hvordan Electronic Arts, som eier Stockholms-studioet, også angriper «Need for Speed»-franchisen sin.

«Battlefield: Bad Company», som ble sluppet sommeren 2008 til Xbox 360 og PlayStation 3, får en oppfølger som også inkluderer PC-eierne denne gang.

Det meste tyder imidlertid på at vi må vente til 2010 før vi ser det i butikkhyllene. Det første spillet lot deg rydde vei i spillandskapet ved hjelp av eksplosiver eller håndvåpen, der det meste du så av omgivelser kunne ødelegges takket være teknologien i studioets egen Frostbite-spillmotor.

Førstepersonspillet fra 2008 var sentrert rundt en gruppe soldater som får smaken på gull og fort får en egen agenda under en fiktiv konflikt mellom USA og Russland lagt til nåtid.
Oppfølgeren lover mer av det samme, bare med en ny historie og noen forbedringer, i følge utviklerne.

- «Bad Company 2» tar alt som spillerne likte i originalen og hever lista: Flere kjøretøy, mer ødeleggelse og bedre lagspill, sa produsent Karl Magnus Troedsson da spillet først ble annonsert, i følge Shacknews.

Før det slippes «Battlefield: Heroes» til PC, et spill det er gratis å spille men som gir deg muligheten til å handle ekstra innhold i spillet uten at det gir deg en fordel ovenfor konkurrenter som bestemmer seg for ikke å trimme kredittkortet sitt.


KRIG FINANSIERT AV LESKEDRIKK

Dette spillet finansieres ved annonsering fra kommersielle aktører, noe som betyr at du kan bli bedt om å drikke en bestemt type leskedrikk og bytte skomerke før du kommer deg inn i en intens onlinekamp.

Spillet vil markere det første i EAs nye forretningsstrategi om såkalte «Play4Free»-spill, en modell også «Need for Speed» skal utforske fremover.

Les også: «Need for Speed» girer opp.

Senere i år er «Battlefield 1943: Pacific» ventet til Xbox Live, PC og PlayStation Store. Dette blir et gjensyn med 2. verdenskrig og lanseres til de samme plattformene som «1943».

Det fjerde spillet som DICE har i startgropa har fått tittelen «Battlefield Online», og ble annonsert i midten av mars uten at vi vet særlig mer enn at det dreier seg om en PC-tittel med flerspillopplevelsen satt i fokus.

I likhet med den ferske «Modern Warfare 2»-traileren som nettopp ble sluppet under spillkonferansen GDC, røper heller ikke «BadCompany 2»-filmsnutten så mye om hva vi kan vente oss av det faktiske spillet. Men den gjør utvilsomt jobben ved å skru opp forventningene et par-tre hakk.

Se den aller første traileren fra «Battlefield: Bad Company 2» her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3