Fra «Rock Band» til rytmebasert skytespill

Her er det nye prosjektet til Harmonix.

18. februar 2014 14:04

(PressFire.no): Få spillstudioer har bidratt like mye til feststemning som Harmonix.

Fra sine tidlige utgivelser, «Frequency» og «Amplitude», som introduserte deres vri på rytmebaserte spill, via de to første «Guitar Hero»-spillene, som lot oss leve ut våre gitaristdrømmer, til komplett bandopplevelse i «Rock Band»-trilogien.

Væpnet med musikk

De siste åra har Harmonix også fokusert på dans. Deres «Dance Central»-serie har alltid vært blant de mest solide Kinect-spillene.

I går avslørte Harmonix endelig sitt nyeste prosjekt. Det er PC-eksklusivt, det utvikles sammen med studioet Hidden Path (som tidligere har samarbeidet med Valve). Spillet er døpt «Chroma».

Musikk og rytme er igjen i fokus. «Chroma» er imidlertid et førstepersonsskytespill, og musikken fungerer som et våpen.

Ikke bare dubstep

Aktiviteter som skyting og hopping skal utføres med korrekt rytme, mens våpnene fyrer av lydbølger som minner oss litt om dubstep-våpenet i «Saints Row IV». Man skal kunne velge våpen basert på musikkpreferanser, så det er ikke bare snakk om elektronisk musikk.

Brettene og miljøene skal endre seg dynamisk ut fra musikken, og lydsporet skal også aktivere spesifikke spillbarhetselementer.


Ingen «pay-to-win»

Ikke nok med det, spillet skal være gratis, man skal kunne betale for dype muligheter for tilpasning.

Harmonix lover imidlertid at man ikke skal kunne betale for å vinne.

Man kan allerede skrive seg opp for en alpha-test, som loves senere denne måneden, og full lansering forventes via Steam senere i år.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3