– Det mest ambisiøse og kreative spillet vi har lagd

PR-kampanjen for årets «Call of Duty»-spill er i gang.

21. mars 2014 11:26

(PressFire.no): Vi vet fremdeles ingenting konkret om årets «Call of Duty», verken hva det heter eller hvilken tematikk det tar for seg.

Heller ikke hvilke eventuelle nyvinninger som blir introdusert i år.

Det vi vet er at det er studioet Sledgehammer Games som jobber med spillet, som fra nå av går over til tre års syklus, der tre separate studioer skal utvikle spillene. Sledgehammer er nykommeren, i tillegg til allerede etablerte Infinity Ward og Treyarch.

Lover godt

Under GDC-messen denne uken har studioets ledere, Glen Schofield og Michael Condrey, snakket løst om deres «Call of Duty»-prosjekt.

Ifølge Gamespot er designerparet selvsikre, og sier at det definitivt er det mest ambisiøse spillet de har laget noensinne.

Schofield og Condrey er blant annet ansvarlige for «Dead Space»-serien.

Fristet med foto

De startet Sledgehammer Games i 2009 og ønsket å bringe «Dead Space»-ekspertisen sin til «Call of Duty»-universet.

Et planlagt sidespor til «Call of Duty»-serien, skildret i tredjeperson, ble kansellert. Sledgehammer ble i stedet satt til å jobbe med «Modern Warfare 3».

Nå er de godt i gang med sitt eget «Call of Duty»-prosjekt, og under GDC-presentasjonen viste de frem et bilde av en figur fra spillet, som skal ha sett meget imponerende ut ifølge Gamespot. Dessverre foreligger det ingen bilder av dette foreløpig.

«»

Mer next gen

Det er fra før blitt bekreftet at årets «Call of Duty» har mye større fokus på PlayStation 4/Xbox One-generasjonen, noe som lover godt for mer avansert grafikk og spillbarhet.

Fjorårets «Call of Duty: Ghosts» kom også på de nye konsollene, men utnyttet dem ikke i noe særlig grad.

Med både bedre maskinvare og lenger tid til å utvikle spill, kan det hende at «Call of Duty» vender sterkere tilbake i år.

Det er vanligvis rundt mai, noen uker før den viktige E3-spillmessen i Los Angeles, at Activision avslører årets spill offisielt gjerne med et par trivelige lekkasjer i forkant, så det er nok ikke så lenge til vi har mer konkret informasjon.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3