Er forventningene til «The Division» for store?

– Det er en bekymring. Intervju.

24. juni 2015 19:29

(PressFire.no): Svenske Massive Entertainment fikk debuten alle spillskapere drømmer om.

Spillet ble den største snakkisen fra E3-spillmessa for to år siden.

Problemet er bare at «The Division» ikke er ferdig enda, og utgiveren prøver selvsagt å bevare interessen skapt fra premieren.

NB! Se E3-intervjuet i videovinduet.

Julian Gerighty. (Foto: PressFire).

Spillet ser fantastisk ut!

– Det er en bekymring, innrømmer Julian Gerighthy, kreativ sjef for «The Division».

I kjølvannet av «Watch Dogs» – et annet Ubisoft-spill som fikk enormt mye oppmerksomhet, men endte opp med å skuffe mange da det endelig ble sluppet – er forventningspresset stort på Massive-folka.

– Det er en stor mengde talentfulle mennesker bak «The Division», fra kunstnerne til ingeniører, og vi har en spillmotor som tillater oss å gjøre noen utrolige ting, sier han til PressFire.

– Spillet ser fantastisk ut! Det er det peneste, eller et av de peneste, på konsoller.

Ensom ulv i apokalypsen?

Dette er altså tredje gang Ubisoft viser «The Division» på verdens viktigste spillmesse. I år med muligheten til å la folk teste selv.

Utviklerne sa allerede i fjor at de ville avlive ryktene om grafikkjuks. Nå, med bare måneder igjen før slippet, er utviklerne åpenbart interessert i å vise at det du ser fra «The Division» er ekte saker.

Partiet som Massive og Ubisoft demonstrerte på E3 i forrige uke, handler om flerspilleren i «The Division». Onlinekampene der du enten kan forsøke å knytte bånd og samarbeide for å hente ut våpen, utstyr og ressurser fra en sone i New York – eller ta sjansen og dolke en lagkompis i ryggen, hvis fristelsen blir for stor.

Dette var på programmet under Ubisofts E3-pressekonferanse i forrige uke.

Vi vet allerede at rammen for historien er en pandemi, et New York er helt på felgen som følge av denne.

Gerighty sier til PressFire at han ønsket seg en onlinedel som ikke ligner på alt annet fra spillhylla. Derfor droppet de for eksempel inndelingen i klasser. Egenskapene dine på slagmarken bestemmes i stedet av utstyret du velger, ikke et menyklikk.

Det er tydelig at de har designet også samarbeids- og onlinebiten med denne apokalyptiske rammen intakt.

– Du kan spille hele spillet, med alle oppdragene, enten alene eller med fire.

Se hele intervjuet med Julian Gerighthy i videovinduet!

REPORTER: Mikael Lunde. FOTO/REDIGERING: Fredrik Reed.

«The Division» lanseres 8. mars til Xbox One, PlayStation 4 og pc. Xbox One-folk får mulighet til å betateste allerede i desember, ble det kjent under E3.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3