(PressFire.no): Microsoft kjørte et solid show mandag, og pumpet ut actionspill som «Call of Duty», et nytt «Tomb Raider», «Dragon Age» og sine egne prestisjespill – blant dem «Halo», samt en smakebit på «Crackdown 3».

Kanskje alt dette adrenalinet er litt av grunnen til at «Ori and the Blind Forest» fortonet seg som en deilig liten perle midt mellom eksplosjonene?

Thomas Mahler fra Moon Studios.
(Foto: PressFire.no).

– Vi var litt bekymret, for folk sa «åh, er dette enda et artsy, trist spill som skal forsøke å få meg til å gråte?», forteller en smilende Thomas Mahler til PressFire.

Hele intervjuet kan du se i denne saken.

Mahler forteller at det lille spillstudioet fra Østerrike har brukt fire år på spillet sitt. Før den tid jobbet han hos Blizzard i California, og var blant annet med å lage «StarCraft».

Tilfeldighetene ville ha det slik at han dumpet ned i flysetet ved siden av PressFires utsendte på vei til E3 i Los Angeles. Mahler var allerede da sprekkeferdig etter å fortelle alt om «Ori and the Blind Forest», men måtte jo pent vente til Microsoft startet sitt E3-show mandag.

Noen dager senere møter vi igjen spillskaperen på messegulvet. Og da slipper østerrikeren å kun hinte til den store gullmedaljen – for nå er katta ute av sekken.

I Los Angeles for PressFire: Mikael Harstad Groven og Jarle Hrafn Grindhaug (reportere), og Torbjørn Brænde Kvenseth (foto/redigering).

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Anmeldelse: Darksiders: Genesis

Et spill og en serie i identitetskrise.

Les mer