Tidligere i uken fikk vi en smakebit av Kinect, den nyeste spillteknologien til Microsoft som sikter på å bytte håndkontrollere og ekstrautstyr med bevegelsessensorer og kamera. I forbindelse med pressekonferansen til Ubisoft natt til tirsdag norsk tid, ble det også annonsert en rekke dedikerte spill som drar nytte av denne revolusjonerende teknologien – blant annet «Child of Eden», det nyeste prosjektet til Tetsuya Mizuguchi.

Mizuguchi er kanskje aller mest kjent for det surrealistiske kultspillet «Rez», men står også bak «Meteos» og «Lumines»-spillene. Spillene «Lumines Live!» og «Rez» er for øvrig begge tilgjengelige gjennom Xbox Live Arcade.

Ikke minst står han også bak sitt eget utviklerstudio, Q-Entertainment, som under pressekonferansen avslørte det nye prosjektet som visstnok skal klare å bryte ned skillet mellom spiller og konsoll ved å fordype spilleren på revolusjonerende måter.

Pressemeldingen beskriver ellers spillet som en «multi-sensory shooter that will send players diving into a kaleidoscopic matrix of synchronized music and mind-blowing visuals». Har du ikke vært borti de overnevnte titlene kan du med andre ord belage deg på noe veldig unikt og spesielt.

Som med «Rez» fra 2001, skal «Child of Eden» blande teknologi og relativt abstrakt estetikk sammen til en opplevelse hvor musikken preger både atmosfæren og tempoet. Oppgaven din er å redde et digitalt arkiv av menneskelige minner fra et ødeleggende virus.

 

«Child of Eden» vil heldigvis også supportere de mer tradisjonelle og utrydningstruede kontrollene vi kjenner, og vil være tilgjengelig for både Xbox360 og Playstation 3 i løpet av første kvartal i 2011.

Se en smakebit fra «Child of Eden» her:

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Anmeldelse: Darksiders: Genesis

Et spill og en serie i identitetskrise.

Les mer