LOS ANGELES (PressFire): Spillet ble vist fram under Microsofts pressekonferanse da Cliff Bleszinski inntok scenen sammen med Donald Mustard for å dele visjonene rundt «Shadow Complex», et ambisiøst prosjekt som er skreddersydd for Xbox Live Arcade.

Epic Games kjøpte i fjor opp utvikleren Chair Entertainment, folk som tidligere blant annet har lagd «Undertow», et annet XBLA-spill som kom i 2007.

Her finner du flere av våre E309-saker.


BLI EN SUPERHELT

Donald Mustard (bildet), grunnlegger av Chair, inviterte til en nærmere presentasjon av «Shadow Complex».

Spillet er rosinen i pølsa når Xbox 360 også denne sommeren vil åpne kampanjeperiode under fanen «Summer of Arcade», og lanserer flere prestisjetitler.

- Dette er essensen av alle spillene vi vokste opp med. Det er en dose «Super Metroid» og «Castlevania», og alt vi elsket med 2D-scrollerspill som små, forteller Mustard.

Spillet introduserer oss for hovedpersonen Jason Fleming, som på en piknik med kjæresten opplever at hun blir bortført. Claire tas til fange av en paramilitærgruppe som også er involvert i et attentatforsøk mot presidenten i USA.

Din oppgave blir å finne og redde henne. Det er premissene for spillet.

Se også: Skjermbilder fra «Shadow Complex».

Men «Shadow Complex» rommer flere aspekter enn det som kanskje i første øyenkast høres ut som et ganske standardisert actionspill.

 

FOKUS PÅ OPPDAGING

Selv om det foregår i 2D, viste Mustard hvordan alle 3D-elementene som er plassert rundt gir en reell følelse av dybde og en tekstur som sørger for en grafisk utformning som ikke står tilbake for fullprisspill.

- Spillet er fullstendig sømløst og uten lastetider. Vi har fokusert på at du skal oppdage verdenen så Jason starter spillet uten andre hjelpemidler enn en lommelykt.

- Men du finner raskt andre nyheter, som en skumpistol som gir deg muligheten til å lage egne veier, og vi har inkludert et levelsystem som forandrer Jason mer og mer til å ligne en superhelt, demonstrerte Donald Mustard.

Mustard tok oss med til et annet segment i spillet, der hovedpersonen hadde fått enda flere egenskaper. Nå kunne Jason både utføre doble og triple hopp, var utstyrt med en krok (som i «Bionic Commando») og et større våpenutvalg.

I tillegg kan han bevege seg i «superfart» som ga inntrykk av at du kan spille med et større taktisk register. Spillkarakteren bevegde seg nemlig like mye i lufta som på bakken, lagde sine egne snarveier og utførte varierte angrep.

 

«Shadow Complex» lanseres eksklusivt på Xbox 360s livetjeneste i sommer.

Se E3-traileren av «Shadow Complex»:

 

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Anmeldelse: Darksiders: Genesis

Et spill og en serie i identitetskrise.

Les mer