«I Am Alive» utsettes

Det mystiske overlevelsesspillet er snart ferdig, men vi blir spent på pinebenken litt til.

23. januar 2009 09:34

Det har vært helt stille rundt denne tittelen siden den først ble presentert på E3-messen i fjor, men nå har flere flere detaljer blitt avslørt. Vi må imidlertid vente litt lengre enn det som ble meldt tidligere denne uken. Onsdag ble det lovt release innen mars – nå blir spillet utsatt til neste finansår, som strekker seg fra perioden april 2009 til mars 2010.

I følge Eurogamer trenger Ubisoft mer tid på å få spillet ferdig.

IINSPIRERT AV «I AM LEGEND»?

Du spiller som karakteren Adam Collins. Etter et kraftig jordskjelv som forandrer Chicago til en truende ødemark, legger du ut for å finne din savnede kjæreste. Du støter borti en tvilsom regjeringsstyrt gruppe som helt sikkert gir deg hodebry på veien.

- I «I Am Alive» snur vi ikke bare opp-ned på ditt dagligliv, men vi forandrer også de sosiale verdiene og regler som både hverdagen og dataspill er tuftet på, forteller produsent Alexis Goddard til Games TM.

Hovedmålet i spillet er at du må finne gjenstander som er ytterst nødvendig for å overleve, som vann eller våpen. Mange trekker allerede paralleller til Will Smith-filmen ”I Am Legend” når det gjelder tonen og stemningen som skildres. Også spillet ”Fallout 3” er vanskelig å komme utenom som referanse.

- Vi oppfordrer spillere til å bruke taktikk, avledning og diskresjon. Du finner en politihagle som er tom for patroner siden Chicago lenge har vært forkjempere for våpenkontroll. Hvorfor ikke true litt? Det er jo tross alt bare du som vet at våpenet er tomt for ammunisjon?, oppfordrer Goddard.

Det verserte lenge rykter om at Jade Raymond, produsenten bak «Assassin’s Creed», også sto bak ”I Am Alive” men dette blir nå avkreftet.

Spillet kommer ut til PlayStation 3, Xbox 360 og PC.

Se traileren til «I Am Alive»:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3