Misfornøyde med å være PS3-eksklusive

Utviklerne bak det PlayStation 3-eksklusive «Heavenly Sword» er snart klare med sitt neste prosjekt, «Enslaved». I den forbindelse snakker de ut om hvordan de opplevde å være brikker i «konsollkrigen».

20. november 2009 08:02

«Heavenly Sword» var ett av de første, store spillene som kom eksklusivt til PlayStation 3 da tittelen ble sluppet i september 2007.

Spillet klarte å runde 1 million solgte kopier, men ble kanskje ikke den store blockbusteren som mange hadde håpet.

- UTMATTENDE Å VÆRE INVOLVERT I EN KONSOLLKRIG

Ninja Theory er nå i aksjon for å snakke med pressen om sitt neste prosjekt, kalt «Enslaved».

I et intervju med Eurogamer forteller studioet om hvordan det var å måtte forholde seg til PS3-eksklusiviteten ved forrige spillslipp.

- Når man er eksklusive kan presset for å skulle demonstrere teknologien overstyre andre aspekter ved spillutviklingen, forteller Tameem Antoniades.

- Å være involvert på den ene siden i en formatkrig, som om det er selve maskinene som lager fantastiske spill, kan være utmattende.

- Man får mye oppmerksomhet når utvikler noe eksklusivt, noe som kan være flott, men baksiden av medaljen var visse anti-Sonyfølelser som herjet, og som jeg føler urettferdig ble brukt mot vårt utviklerteam, fortsetter Antoniades.

«Enslaved», som ble presentert av Namco Bandai under GamesCom, beskrives som en filmatisk og engasjerende spillopplevelse.

Les også: Game Informer avslører «Enslaved».
Se også: Konseptkunst fra
«Enslaved»

.

Spillet kommer ut til både Xbox 360 og PlayStation 3. Det er Namco Bandai som skal gi ut spillet.

 - Det nye prosjektet utnytter styrken vår innen historiefortelling, cutting edge teknologi og spennende spillmekanikk mer enn noen ting vi har laget før, sa Kristensen i pressemeldingen som fulgte annonseringen av «Enslaved».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3