Det er i et møte hvor Nintendo-sjef Iwata intervjuer teamet bak «Monster Hunter Tri» at han roser utviklernes evne til å flytte grensene for hvor fin grafikk spill kan ha på Nintendo Wii.

Monster Hunter-serien er enormt populær i hjemlandet Japan, og har spesielt hatt stor suksess med sine spill på PSP. «Monster Hunter Tri» er det første spillet i serien på Nintendo Wii.

Les også: Nytt Zelda i løpet av 2010.
Les også: Bedre sverdkamp i neste Zelda.


Større sverd enn Link lager press.

ZELDA-PRESS

Faktisk så sier Iwata at han tror at de har lagt press på Nintendos egne utviklere av deres nye spill i flaggskipserien Zelda.

- Når jeg ser objektivt på grafikken, så føles den som et godt eksempel på hva som faktisk kan gjøres med Wii, sa Iwata og fortsetter:

- Jeg tror det lagt betydelig press på The Legend of Zelda-teamet.

Tidligere i intervjuet påpeker også Fujioka fra utviklerteamet, at det visuelle var en utfordring fordi «grafikk ikke er en av styrkene til Wii», men at teamet var fast bestemt på å lage den beste grafikken som er sett på Wii.

Nintendo Wii har langt lavere spesifikasjoner enn konkurrentene Xbox 360 og PlayStation 3, og kan blant annet ikke ha grafikk i HD.

Nintendo har ennå ikke vist noe fra sitt nye Zelda-spill, men det forventes at selskapet vil avsløre spillet på årets E3 i Los Angeles som starter 15. juni. I løpet av ventetiden bobler det av spekulasjoner rundt hva vi kan forvente oss av et nytt Zelda-eventyr til Wii. Tidligere i år ble det presentert en rekke opplysninger på et forum som Joystiq snappet opp, som enten er en lekkasje fra utviklerstudioet eller bare fantasirike rykter.

På starten av 2010 kom det opplysninger om at Zelda-spillet vil dukke opp i løpet av året. Og Shigeru Miyamoto har tidligere uttalt at han og teamet bak jobber hardt med å integrere en MotionPlus-teknologi som blant annet skal gi deg en presis gjengivelse av sverdkamp.

«Monster Hunter Tri» slippes eksklusivt til Wii 23. april.

Trailer fra «Monster Hunter Tri»:

Annonse

Kommentarer