«Xenoblade»-utviklerne pitchet et «Earthbound» til GameCube

Skulle se ut som det var lagd av filt.

15. juli 2019 12:17

(PressFire.no): Det er på Twitter at Monolith Soft-utvikler Yasuyuki Honne deler bilder av det som var en pitch til Nintendo for et nytt «Earthbound»-spill til GameCube.

Honne, som tidligere jobbet for Square, skal ha blitt bedt om å lage det visuelle uttrykket for pitchen, som var bestilt fra Nintendo.

Dette var i 2003, og Honne jobbet som produsent på «Baten Kaitos» til GameCube, men han pisket sammen noe grafikk som gikk inn i pitchen. Grafikken var gjort slik at spillet skulle se ut som det var lagd av tøy og filt.

- Det var med glede at jeg gjorde det visuelle og gikk til Aoyama, skriver Honne på Twitter, som la ut bildene i forbindelse med en bok som samler intervjuer med avdøde Nintendo-president Satoru Iwata.

«Earthbound»-skaper Shigesato Itoi skal ha blitt tatt litt på sengen av pitchen, for han hadde visstnok blitt invitert til møtet av Iwata uten å vite hva som skulle vises fram – men han var likevel smått gira på det som ble vist.

Men som vi vet så ble det aldri noe av spillet – istedet lagde Nintendo «Mother 3» til GameBoy Advance i 2006. Disse bildene blir det eneste vi får se av hva som kunne vært.

For de av oss som har spilt de tidligere spillene (minus «Mother 3», som Nintendo virker å være vaksinert mot å gi ut i vesten), så vet vi at det skjer snåle greier hele tiden – mon tro om denne versjonen ville vært like gal?

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3