«GTA 3»-manuset, mot «GTA 4» til høyre.
«Red Dead Redemption 2» skal være nesten tre meter høyt.

(PressFire.no): I et intervju med Vulture avslører Rockstar-sjef Dan Houser hvor hardt de har jobbet på «Red Dead Redemption 2», som har vært under utvikling i brorparten av sju år.

- Vi har tømt alt vi har inn i «Red Dead Redemption 2». Vi har virkelig kjørt oss selv så hardt som vi kan, sier han.

Og det vises i tallene som beskriver størrelsen på alt i spillet. Hovedhistorien er klemt inn i et manuskript som er 2000 sider langt – men tar du med alle sideoppdrag og småhistorier sier Houser at bunken manuskripter blir nesten tre meter høy.

Rockstar måtte hyre inn 1200 skuespillere til spillet hos utviklernes motion capture-studio. Hele 700 av disse har snakkende roller i spillet. Det ble arbeidet med fremføringen av spillet i 2200 dager, mot fem dager til «Grand Theft Auto III».

- Vi er den største arbeidsgiveren for skuespillere i New York, sier Houser.

Resultatet er tall de fleste andre produksjoner bare kan drømme om: Spillet har 300 000 unike animasjoner og 500 000 dialoglinjer.

Vi har forresten testet spillet – det kan du lese om her.

«Red Dead Redemption» kommer til PlayStation 4 og Xbox One 26. oktober.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

Anmeldelse: Far Cry New Dawn

Mer av det samme: The Game.

Les mer

Anmeldelse: Metro Exodus

Har aldri vært sterkere.

Les mer