«BioShock Infinite» kommer ikke før neste år

- Det betyr litt mer venting, men at spillet blir enda bedre.

9. mai 2012 14:33

(PressFire.no): Flere av oss i redaksjonen har snakket varmt om det neste «BioShock». Etter E3-visningen i fjor havnet det utvilsomt i sjiktet blant de aller mest spennende utgivelsene å vente på i 2012.

«BioShock Infinite» hadde fått en planlagt lansering i oktober.

Men nå har Irrational Games’ Kevin Levine kunngjort at spillet blir utsatt til neste år. Til gjengjeld flagrer han rundt seg med en konkret dato, som burde berolige de som frykter at dette kan ende opp med å bli utsatt flere ganger. Den 26. februar skal spillet være ferdig.

- Da vi annonserte lanseringsdatoen til «BioShock Infinite», føltes timingen riktig, sier Levine om utsettelsen.

ikke

Dukker opp på E3 eller GamesCom

Han peker videre på at de ekstra månedene kan få spillet til å bli «enda mer ekstraordinært».

- Derfor, for å gi vårt talentfulle team den tiden de trenger, har vi besluttet å flytte spillanseringen til 26. februar 2013. Vi ønsket at våre lojale (og veldig tålmodige) fans skulle få vite om dette så tidlig som mulig, sier Ken Levine i pressemeldingen som utgiver Take-Two la ut i ettermiddag.

Dessverre blir det ikke mulighet til å stifte bekjentskap med spillet hverken på E3 i juni eller GamesCom-messen i Tyskland i august. Dette på grunn av at Levine og Co. vil bruke kreftene på å lage spillet, i stedet for å demonstrere og vise det fram i en uferdig versjon mens klokka tikker.

- Gjør ting ingen andre har gjort

- Jeg tuller ikke: «BioShock Infinite» er et veldig stort spill, og vi gjør ting som ingen andre har gjort i FPS-sjangeren.

- Vi hadde en lignende erfaring fra det originale «BioShock», som ble utsatt flere måneder da den opprinnelige slippdatoen nærmet seg.

- Hvorfor? Fordi Big Daddies ikke allikevel var den typen Big Daddies som du senere fikk mulighet til å bli kjent med å bli glad i. Fordi Andrew Ryans golfkøller ikke hadde nøyaktig den samme svingen. Fordi Rapture trengte et ekstra lag av Art Deco.

- Det som er bra, kan gjøres enda bedre

- De samme prinsippene kan overføres til «BioShock Infinite», sier Levine.

- Hva betyr alt dette for deg? Det betyr litt mer venting, men enda viktigere betyr det at det blir et enda bedre «BioShock Infinite».

- Det som er bra kan gjøres enda bedre, og vi skylder både oss selv og dere, fansen, å gripe denne muligheten.

- Irrational Games er en av få utviklere som er heldige nok å kunne be folka som signerer sjekkene: «hey, kan vi få noen flere slike sjekker?», uttaler Ken Levine.


«BioShock Infinite» lanseres til pc, PlayStation 3 og Xbox 360 den 26. februar 2013. Her er en lang og fyldig filmsnutt som er tilsvarende det som ble vist fram på E3-spillmessen i fjor sommer:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3