På Tokyo Gameshow i fjor viste Sony frem en versjon av «LittleBigPlanet» som dro nytte av den nye bevegelseskontrolleren, PlayStation Move. Der kunne du se én spiller forandre omgivelsene for å tilrette for en annen spiller. Med Move-kontrolleren kan man peke på objekter for så å løfte eller flytte på dem, slik at den andre spilleren skulle komme seg helskinnet gjennom omgivelsene.
Les også: Vår test av PlayStation Move.
Allikevel har verken utvikleren Media Molecule eller Sony til nå sagt noe om hvor mye Move-støtte det ferdige spillet vil få. Men i et nytt videointervju med PlayStation Informer i forbindelse GamesCom, forteller Media Molecule-sjefen Alex Evans at spillet ikke får full Move-støtte på lansering.
Han bekrefter at det vil være flere brett i spillet som støtter Move fra starten av, men at den første nedlastbare oppdateringen til spille vil starte Move-støtten for alvor. Han bekrefter videre at det også inkluderer den kreative delen i spillet.
Evans avslører at alt nedlastbart innhold fra det første spillet vil være tilgjengelig fra den første dagen, noe som også inkluderer alt brukergenerert innhold.
I og med at ett av de nye elementene i «LittleBigPlanet 2» er at du ikke bare kan lage dine egne brett men også å lage dine egne spill, så gir det store muligheter for at hobbyspillskapere kan boltre seg med Move-støtte.
«Little Big Planet 2» utvikles eksklusivt til PlayStation 3 og slippes i november.
Se en demonstrasjon av «Little Big Planet 2» med Move her: