Annonserer «Torchlight II»

Endelig får «Diablo»-klonen samarbeidsmuligheter.

4. august 2010 17:26

Spillstudioet Runic Games har nå annonsert at de jobber med oppfølgeren til det «Diablo»-aktige, prisbelønte actionrollespillet «Torchlight» som kom til PC høsten 2009.

Men til tross for gode kritikker var det flere anmeldere som stusset over at spillet ikke hadde muligheten til å spille med flere over nettverk, noe utvikleren nå gjør noe med. «Torchlight II» får nemlig flerspiller med samarbeidsmuligheter over både lokalt nettverk og internett.

I tillegg åpnes det for en mulighet til å samarbeide med folk du ikke nødvendigvis kjenner, gjennom et eget system som finner spillere for deg.

Les også: Anmeldelse av «Torchlight».


UTVIDES

Spillet vil også, i likhet med det første spillet, få områder som genereres av spillmotoren. Det vil si at du kan oppleve spillet på ny og ny, uten å oppleve de samme miljøene. Denne gangen vil det også bli mulig å spille i åpne landskap, til forandring fra forgjengeren som kun foregikk inne i fjell. Uteområdene vil også ha væreffekter, natt- og dag-syklus og tilfeldige hendelser.

Pressemeldingen avslører også at vi denne gangen får muligheten til å lage våre egne spillfigurer basert på utseende, kjønn, ferdigheter og spesialfelt.

Nytt er også at figuren din kan pensjoneres. Det betyr at når figuren din har nådd et visst nivå, så kan han pensjoneres og dermed bidra til å gi din neste spillfigur «arv» i form av frynsegoder og fordeler.

- Bak byen Torchlight ligger en verden full av eventyr og mystikk. Krigeren Syl viser seg i en sanndrøm som tar spilleren med til Estherian Steppes. Der møter du Destroyer og drar over kontintenet Vilderan, et eksotisk grenselandskap som herjes av onde krefter, står det om historien i pressemeldingen.

Runic Games, som står bak «Torchlight»-serien, består av flere utviklere som jobbet med «Diablo» og «Diablo II» hos Blizzard, men også spillskapere som har jobbet med «Mythos» og «Fate».

«Torchlight II» skal etter planen slippes for nedlasting våren 2011, men sier ingenting om hvilke plattformer spillet planlegges for. Det første spillet ble først sluppet til PC, mens en Mac-versjon ble sluppet i ettertid.

Se trailer fra det første spillet her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3