«Splinter Cell» og «Far Cry 2»-designer forlater Ubisoft

- Jeg har blitt for komfortabel.

4. mai 2010 14:15

Clint Hocking har jobbet som regissør på «Far Cry 2» og som spilldesigner på flere Splinter Cell-spill, men ikke det siste spillet i serien.

Men nå har han annonsert sin oppsigelse hos arbeidsgiveren Ubisoft. Det er i en lengre blogg han forteller at han har blitt for godt vant og at han trenger å bryte med vanedyret i seg.

- Veien fremover ligger i å ha motet jeg ikke visste jeg hadde for ti år siden til å gi avkall på de tragisk komfortable vanene.

- Jeg trenger å gå på glødende kull og sove i en spikerseng. Jeg trenger å tygge på knust glass. Jeg trenger å drikke maling, men det jeg trenger mest av alt er å si disse ordene; jeg leverte oppsigelsen min til Ubisoft mandag 26. april 2010, skrev han i bloggen.

I bloggen skriver Hocking mye om hvordan vaner har påvirket livet hans og konkluderer med at det er på tide med en forandring. Han skriver at han er «for komfortabel og for fornøyd».

Videre forteller han at tiden i Ubisoft og med utviklerteamet har vært fantastisk, men også at hardt arbeid og mot har vært essensielt for suksessen.

Vi ønsker Clint Hocking lykke til videre.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3