Håper at «Half-Life Alyx» ikke blir samme «lærdom» som «Artifact»

- Dette er så gode som vi kan bli.

19. mars 2020 14:13

(PressFire.no): Det er i et sjeldent intervju med IGN (som du kan se i bunnen av artikkelen) at Valve-sjefen er overraskende åpen om fortid og framtid.

I intervjuet snakkes det blant annet om gigantfiaskoen «Artifact» - Valves digitale kortspill basert på «Dota 2». Spillet fikk mye kritikk før lansering og har i ettertid blitt en enorm fiasko.

Til slutt kom beskjeden fra Valve om at de velger å stoppe videreutviklingen av spillet som ligger ute og i stedet jobber mot en større endring av hele spille – den beskjeden kom 29. mars 2019.

Overfor IGN innrømmer han at de også gjør feil.

- Vi kan ha rett og vi kan ta feil. Vi gjør feil, sier han og nevner både det «Artifact» og Linux-satsingen Steam Machines.

Likevel påpeker han at å feile er mer lærerikt enn suksess, men håper at det kommende nye «Half-Life»-spillet blir en slags forløsning.

Samtidig håper han at det kommende nye «Half-Life»-spillet ikke blir av det lærerike slaget.

- For oss er dette faktisk et stort øyeblikk for oss, fordi dette er så gode som vi kan bli. Vi ønsker å finne ut om vi er på rett spor.

- Vi ønsker at folk skal komme tilbake og si «å herregud, magien er fremdeles der».

Han påpeker også at han tror at de fleste kommer til å skjønne hvorfor dette er et spill i VR når de spiller det.

VR-spillet «Half-Life: Alyx» slippes mandag 23. mars.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3