(PressFire.no): Det er i et ferskt intervju med den australske nettsiden Ausgamers at spillregissør Luis Barriga og art director John Mueller på «Diablo IV» utbroderer om historien til spillet.

Et stykke bildekunst av Lilith skal ha inspirert dem til å bygge en større historie, avslører det.

De avslører også at selve Diablo var noe man hadde slåss mot før, og at de derfor ville se nærmere på skapelsesmyten og hva som fantes i romaner og andre bøker de kunne jobbe med.

De lover videre en stor historie.

- «Diablo IV» er som det første kapittelet i en bok. Vi ønsker å fortelle en stor historie og ønsker å fortelle den, forhåpentligvis, over lang tid.

- Å behandle det som det første kapittelet i en bok og Lilith som en av nøkkelrollene i den historien, det føles fantastisk å vite at det fremdeles er alle disse rollene som kan komme tilbake i framtiden. Eller, nye roller som vi ikke har sett før.

Det ligger altså an til at de har planlagt et langt løp for det nye «Diablo»-spillet, som også skal bli mye åpnere enn før.

De påpeker også at det endrer formelen samtidig som de viser til at Diablo ikke engang var den drøyeste fienden i «Reaper of the souls», og bruker det som eksempel på hvordan man kan utforske andre roller i serien.

«Diablo III» fikk i utgangspunktet bare én utvidelsespakke i «Reaper of Souls», men fikk en rekke små og store justeringer og oppdateringer.

Annonse

Kommentarer

På forsiden nå

top-article

«Sekiro: Shadows Die Twice» årets spill under The Game Awards

Men «Disco Elysium» med flest priser.

Les mer

- Kødder med forventningene du har til et rollespill

«Disco Elysium» er noe helt unikt. Her er ukas Rad Crew podcast.

Les mer