«Star Wars: Jedi Fallen Order» er kanskje ikke helt som du trodde?

Mer «Metroid» og «Dark Souls»?

18. juni 2019 12:52

(PressFire.no): Det var i anledning E3 at Respawn Entertainment endelig viste fra sitt historiebaserte «Star Wars»-spill i aksjon for første gang.

Men etter de rundt 15 minuttene med spilling var det få som egentlig hadde verken gåsehud eller inntrykk av at man satt og så på et nytt tilskudd med kommende klassikerstatus.

Det viser seg likevel at det kanskje er mer til spillet enn mange kanskje fikk inntrykk av.

Giant Bomb har fått prøve spillet og avslører noen vesentlige detaljer om spillet og det er spørs om spillet ikke har mer designfilosofi fra «Metroid» enn det som kom fram i videoen fra E3.

Brad Shoemaker forteller i en podcast at du i spillet har et romskip med mannskap tilgjengelig og kan reise fritt mellom forskjellige planeter.

Det kommer også fram at kartet på de forskjellige planetene ofte er tåkelagte før du utforsker det selv – Shoemaker sammenligner det selv med kartet i «Metroid Prime»-serien.

Visse deler er også «låste» før du får tilgang til oppgraderinger eller krefter som gir deg tilgang og han nevner spesifikt at roboten får muligheten til å kortslutte sikringer.

Krefter eller oppgraderinger du får ett sted kan åpne en rekke seksjoner helt andre steder i spillet.

Utvikleren skal også selv ha nevnt «Metroid»-serien som en konkret inspirasjonskilde.

Det påpekes også at lagrepunktene drar klar inspirasjon fra «Dark Souls»-serien.

«Star Wars Jedi: Fallen Order» slippes til Xbox One, PS4 og pc 15. november.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3