Skal teste fiks av skytesystemet i «PUBG»

Og nå kommer nødbluss.

20. februar 2019 15:10

(PressFire.no): Det var for en måned siden at spillmiljøet oppdaget noe rart med skytesystemet i «Playerunknown’s Battlegrounds».

Tester viste at ytelsen til skytevåpnene var knyttet til bildefrekvensen spillet tegnes i, hvor man kunne få mindre rekyl og høyere skuddfrekvens under visse forhold.

Kort etter viste det seg at «Fortnite» hadde et lignende problem.

Nå kommer en liten oppdatering fra utviklerne om at de skal rulle ut en mulig løsning på testserverne.

Selv beskriver de løsningen som «eksperimentell» og påpeker at den kun vil bli lagt ut på testserverne og følger ikke med når den nye oppdateringen rulles ut på de vanlige serverne 26. februar.

Målet er å samle data fra spillerne før den lanseres som endelig løsning. Samtidig takker de miljøet for å belyse problemet.

Det er også verd å nevne at med denne oppdateringen på testserverne kommer det også en ny bil – en variant av Lada Niva.

I tillegg introduseres endelig nødblusset, hvor du kan tilkalle en forsyning med fly – enten utstyr eller et pansret kjøretøy om du tilfeldigvis befinner deg utenfor ringen.

Det er også verd å vite at det nå også følge rmed ekstra risiko å bruke nødblusset – alle andre spillere får ikke bare beskjed om at du har tilkalt forsyninger, men også får markert hvor den vil lande på kartet.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3