- Norsk spillbransje er for dårlig til å drepe spill som ikke innfrir

Det er lett å bli sjarmert av sine egne idéer, mener Anette Dahlstrøm Ståløy i Dirtybit.

22. februar 2021 10:49

(PressFire.no): I årene som kommer planlegger norske Dirtybit å gi ut to spill i året i utvalgte markeder rundt om i verden. Ikke alle disse spillene vil få bred distribusjon, forteller markedssjef Anette Dahlstrøm Ståløy (40). Flere av spillene vil, om de ikke er veldig heldige, bli skrotet til fordel for nye prosjekter.

Hun sier at man i norsk spillbransje nok er for dårlige til å drepe spill som ikke innfrir.

– Det er lett å bli blendet av egne idéer og hva man selv synes er underholdende, men uansett hvilke justeringer man gjør, fenger det ikke flere. Man må innse tidlig nok, og der har også vi noe å gå på, at man må gå videre til neste prosjekt, sier Ståløy.

I ukens episode av podkasten Spillrevyen fra Lars Richard Olsen og Jon Cato Lorentzen får du høre mer om dette, og hvilke inntektskrav Dirtybit har satt for hvert prosjekt for at det skal få leve videre.

I episoden får du også møte 25 år gamle Solveig Møster som jobber med spillet «Bomb Rush Cyberfunk» fra Team Reptile. Hun forteller om sin vei inn i selskapet og utvikler av spillet som er et kjærlighetsbrev til kultspillet «Jet Set Radio».

Denne uken snakker vi også om spillene som kommer denne uken og andre nyheter fra spillbransjen. Takk til deg som lytter, takk til alle som støtter oss på Patreon og takk til Martin Herfjord for musikk og jingler. Spillrevyen lages i samarbeid med Pressfire. Lytt også til LOLbua som kommer hver onsdag.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3