Annonse
– Lanseringen av PS5 er et ballespark til gamerne
En duft av gammel Sony-arroganse?

– Lanseringen av PS5 er et ballespark til gamerne

En duft av gammel Sony-arroganse?
14:19
11:57
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
11:57
14:19
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.

(PressFire.no): Noen har utvilsomt fått kjøpe Playstation 5 denne lanseringen, men langt fra de fleste. Måten lanseringen er gjennomført på har en duft av gammel Sony-arroganse, mener Jon Cato Lorentzen i ukens episode av Spillrevyen.

Enkelte analytikere mener at Sony har produsert mange færre maskiner enn de kunne. Kan dette stemme? Og hva skjedde egentlig 19. november da Sony lanserte Playstation 5 i Europa? Hvorfor viser flere titalls influencere fram nye spillemaskiner, samtidig som gamere som har kjøpt Playstation siden nittitallet finner det umulig å skaffe maskinen. Og ikke en gang nevn de grusomme løsningene til nettbutikkene som noen hevder å ha lurt på lanseringsdagen.

Det skal altså handle mye om Playstation 5s inntreden i Norge denne uken i podkasten Spillrevyen fra Lars Richard Olsen og Jon Cato Lorentzen. Sistnevnte mener det ikke er urimelig å kalle det hele et ballespark til gamerne. Med i panelet denne gangen er også Jarle Hrafn Grindhaug, redaktør for nettstedet du leser nå.

Denne uken får du også høre fra Commodore 64-spillskaperne Ricki Sickengert og Henning Ludvigsen som har laget spillet «Showdown». Hvorfor lager de egentlig spill til en maskin fra 1982 - som bare de færreste har tilgang til?

Få også med deg vår liste over de mest spennende spillutgivelsene denne uken og andre nyheter i podkasten som kommer hver mandag i samarbeid med PressFire. Støtt Spillrevyen og Pressfire på Patreon henholdsvis her og her.

Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
En duft av gammel Sony-arroganse?
– Lanseringen av PS5 er et ballespark til gamerne
Lars Richard Olsen

(PressFire.no): Noen har utvilsomt fått kjøpe Playstation 5 denne lanseringen, men langt fra de fleste. Måten lanseringen er gjennomført på har en duft av gammel Sony-arroganse, mener Jon Cato Lorentzen i ukens episode av Spillrevyen.

Enkelte analytikere mener at Sony har produsert mange færre maskiner enn de kunne. Kan dette stemme? Og hva skjedde egentlig 19. november da Sony lanserte Playstation 5 i Europa? Hvorfor viser flere titalls influencere fram nye spillemaskiner, samtidig som gamere som har kjøpt Playstation siden nittitallet finner det umulig å skaffe maskinen. Og ikke en gang nevn de grusomme løsningene til nettbutikkene som noen hevder å ha lurt på lanseringsdagen.

Det skal altså handle mye om Playstation 5s inntreden i Norge denne uken i podkasten Spillrevyen fra Lars Richard Olsen og Jon Cato Lorentzen. Sistnevnte mener det ikke er urimelig å kalle det hele et ballespark til gamerne. Med i panelet denne gangen er også Jarle Hrafn Grindhaug, redaktør for nettstedet du leser nå.

Denne uken får du også høre fra Commodore 64-spillskaperne Ricki Sickengert og Henning Ludvigsen som har laget spillet «Showdown». Hvorfor lager de egentlig spill til en maskin fra 1982 - som bare de færreste har tilgang til?

Få også med deg vår liste over de mest spennende spillutgivelsene denne uken og andre nyheter i podkasten som kommer hver mandag i samarbeid med PressFire. Støtt Spillrevyen og Pressfire på Patreon henholdsvis her og her.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

– Lanseringen av PS5 er et ballespark til gamerne

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode