Har gitt ut «nødoppdatering» til «GTA V»

Skal fikse lanseringstrøbbelet.

19. november 2014 11:19

(PressFire.no): I går kom «Grand Theft Auto V»-nyversjonen ut til Xbox One og PlayStation 4.

Her er grafikken jekket opp, nye leker er kastet i Rockstars actionsandkasse, og en valgfri måte å spille på – i førsteperson – er blant nyhetene.

Men det tok ikke lang tid før meldingene om problemer begynte å tikke ut.

Onsdag morgen har Rockstar Games lagt til en oppdatering i all hast, som er ment å adressere dette trøbbelet.

Kluss med «GTA Online»

I første rekke gjelder det vanskeligheter med å hente en spillfigur, om du har spilt «GTA V» på en av de gamle konsollene fra Sony og Microsoft.

En feilmelding (CE-32937-4) dukker opp på skjermen hos enkelte, også Eurogamers testpilot – som meldte om dette i går.

Først blir du bedt om å laste ned en patch på 1,44 GB. Denne er påkrevd om du ønsker å hente data fra en tidligere spillfigur. Det er trolig denne som er bakgrunnen for feilmeldingen.

Rockstar: Problemene er nå løst

Teorien er at spillere som ikke har rørt onlinebiten av «GTA V» siden 2013, er gruppen som blir rammet av denne feilen.

– Vi ser umiddelbart på problemene som hindrer overføring av spillfiguren, og «GTA Online»-innlogging til kontoer som ikke har spilt «GTA Online» siden 2013, forklarte Rockstar i går.

En ny patch, lagt ut i morgentimene i dag, skal ha løst disse flokene knyttet til «GTA Online»-spilling. Det kommer i kjølvannet av at spillutviklerne i går først fant en løsning til PlayStation 4-versjonen.

Nå skal det ifølge Rockstar ikke lenger være noen problemer knyttet til å hente din PS3- eller Xbox 360-spillfigur i kjølvannet av å ha lastet ned oppdateringen på 1,44 GB. 

«Grand Theft Auto V» er nå lansert til Xbox One og PlayStation 4, i tillegg til PS3 og Xbox 360. Pc-versjonen slippes 27. januar.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3