«Halo»-studioet angrer

Alle framtidige spill får lokal samarbeidsmodus, og mindre historiefortelling.

24. februar 2017 16:44

(PressFire.no): Det er i anledning DICE-messa i Las Vegas denne uka at 343 Industries-sjefen Bonnie Ross åpner opp om feilsteg i utviklingen av «Halo»-spill.

343 Industries er Microsofts eget studio som tok over håndteringen av «Halo»-serien etter at Bungie ga fra seg serien (mot penger).

«Halo 3».

Comeback for split screen

Men 343 Industries-sjefen er også åpen om at de tok feil da de ikke inkluderte en lokal samarbeidsmodus da de utviklet «Halo 5: Guardians» - en modus som har hatt lang tradisjon i serien.

- Vi har lært mye av dette, og jeg vil si at alle første persons skytespill som kommer fra oss framover vil ha lokal samarbeidsmodus hvor skjermen deles i to, fortalte hun ifølge Polygon.

- Mindre fokus på historie

Ross avslører også at de også at de i framtiden vil endre måten de forteller historier i spillene sine, hvor universene og historiene skal utdypes utenfor spillene.

- Når du har en pistol og utenomjordiske vesener skyter på det, er det på en måte vanskelig å fordøye en historie, mener Ross og håper at de har klart å vise hvordan dette kan fungere med det nylig lanserte strategispillet «Halo Wars 2».

343 Industries første spill i serien på egenhånd ble «Halo 4», men studioet har også pustet liv i de klassiske spillene med samlepakken «Halo: The Master Chief Collection» og lanserte i 2015 «halo 5: Guardians».

I tillegg har de vært involvert i «Halo: Spartan Assault» og «Halo Wars 2». 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3