(PressFire.no): Når PlayStation Vita lanseres her til gards den 22. februar er det med et lass fisefine spill av typen «Uncharted: Golden Abyss», «FIFA 12» og «MotorStorm RC».

Les mer om hele pakken ved å følge denne lenken.

Vi finner også de «vanlige» lanseringsspillene, som alltid er med når en ny konsoll kommer. «Asphalt» og «Rayman» for eksempel.

Og «Ridge Racer», et spill det viser seg har en noe spesiell hemmelighet.

På et presse-event i Japan i går viste Namco frem spillet for et samlet japansk pressekorps, som igjen kunne rapportere at spillet vil koste litt under vanlig pris, men til gjengjeld ha et svært begrenset innhold.

Kun tre baner og fem biler vil være tilgjengelig fra start. Skal du ha mer innhold må du kjøpe dette via PlayStation Store.

Selv med dette heller slanke utvalget koster spillet 3980 yen, eller drøyt 300 kroner. Akkurat hvor mye det nedlastbare innholdet vil koste, vites ikke.

 

Baner fra tidligere spill

Utrolig nok er de tre banene i spillet hentet rett ut fra tidligere spill: Harborline 765, Highland Cliffs og Southbay Docks. Det rapporteres fra Japan at disse er kliss like tidligere baner, og at de kan kjøres både på vanlig måte og reversert.

Samtidig vil spillet heller ikke holde 60 bildeoppdateringer i sekundet, et kjennetegn ved serien i nyere tid. Istedet vil det være låst til 30 FPS.

En kan jo spekulere i om Namco først fant ut i forrige uke at de ville ha med et «RR»-spill på utgivelsesdatoen. En ting er sikkert - det ser ikke fordelaktig ut å ha så lite innhold ved siden av spill som «Motorstorm RC».

Grunnen til den litt lavere prisen er visstnok at Namco gjerne vil ha så mange som mulig til å spille det de kaller «Planetary League», en onlinemodus hvor spillerne deler seg inn i en av fire lag og får daglige gjøremål. Etter hvert som spillerne greier disse stiger laget deres på listene.

Til sammenligning kom «Ridge Racer» som et lanseringsspill også til Nintendo 3DS. Der var det fullt opp med både biler, baner og moduser.

Kommentarer