Det tar nesten ett minutt å stå opp igjen fra de døde i «Bloodborne»

Sony skal forsøke å utføre et påskemirakel.

25. mars 2015 10:52

(PressFire.no): Det har vært mange godord om From Softwares PlayStation 4-debut, «Bloodborne», så langt. Spillet kommer ut i Norge i dag.

Der det har vært noe å trekke – de første anmeldelsene er allerede servert, og spillet kom først ut i USA – har lang lastetid vært hyppig nevnt.

Dette er noe Sony og From Software nå skal forsøke å rette på i en ny oppdatering.

Sammenlignet lastetid -
mellom en SSD-harddisk,
og PS4-standardharddisken.
(Foto: Eurogamer/Digital Foundry).

Klarer de å kappe lastetid?

Digital Foundry har gått metodisk til verks, og målt at det kan ta fra 40 og opp mot 45 sekunder å komme tilbake i spillet etter å ha dødd. Og det å dø er noe du vil oppleve hyppig i dette spillet, ofte omtalt som den åndelige oppfølgeren til nådeløse «Dark Souls» og «Demon’s Souls».

Legg også til de 12 sekundene det ifølge Digital Foundry tar å laste inn verdenen på nytt, gjennom området Hunter’s Dream der hvert brett ligger dandert, så skjønner du at det blir mye venting underveis.

 Utviklerne utforsker nå en ny oppdatering til «Bloodborne» og ser på måter vi kan kutte ned lastetiden, i tillegg til andre ytelsesoptimaliseringer og retting av noen feil, heter det i en uttalelse fra Sony Eurogamer og Digital Foundry har fått.

Vi kommer tilbake med mer informasjon så snart som mulig, sier utgiveren.

Onlinedelen er åpnet

Digital Foundry har målt kjappere lastetider om du bruker en SSD-harddisk, i motsetning til den 500 GB store harddisken PlayStation 4-konsollen kommer utstyrt med. Men også her snakker vi om en lengre pause.

Sony kan ikke nå datofeste når en slik oppdatering eventuelt vil være ferdig, eller hvor mye kjappere «Bloodborne»-opplevelsen da vil bli.

Første gang du starter spillet får du beskjed om å laste ned den første store oppdateringen, kalt 1.01. Denne veier 2,68 GB og inneholder blant annet utbedringer til spillets ytelse og stabilitet.

I tillegg åpner denne opp for samarbeidssspillinga. Serverne til «Bloodborne»s onlinebit er nå åpnet.

Her dukker litt av det potensielt legendariske aspektet ved spillet opp, der helter kan skapes og myter oppstår, hvis det blir slik spillregissør Hidetaka Miyazaki har spådd.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3