Hvor godt flyter spillet når du har «hele USA» som lekeplass?

– Sikter mot 60 bilder i sekundet, forsikrer «The Crew»-utviklerne.

27. august 2014 10:02

(PressFire.no): Betaen for Ubisofts «The Crew» er nå i gang. Pc-spillere har allerede hatt anledning til å teste det som er andre runde med lukket betaspilling.

I den forbindelse har det skapt litt oppsikt etter en Ubisoft-talsperson var ute og snakket om planene:

– Det ferdige spillet vil kjøre i 1080p med 30 bilder i sekundet på Xbox One, PlayStation 4 og pc.

Låst eller ikke låst?

Videre sa vedkommende at frameraten låses for å «tilby best mulig ytelse på hele spekteret av maskinvare».

Selvsagt er dette noe pc-spillerne reagerte på.

Har Ubisoft virkelig planer om å frarøve en potensielt enda råere flyt og kjørefølelse på én av plattformene, og ikke trykke gasspedalen helt i bånn for hva en pc klarer å yte?

Nå har imidlertid Ubisoft snudd, og kommet med en oppklaring.

Ville ikke forskuttere

Først presiserer det franske selskapet at betaen som strekker seg til 29. august ikke representerer det endelige produktet. Spillet er ikke ferdigutviklet.

forumet sitt skriver også community manager «Natchai» at det jobbes med å gi pc-versjonen mer enn 30 bilder i sekundet.

– Vi sikter mot 60 bilder i sekundet til pc, skriver Ubisoft-talspersonen.

Han sier dette ikke har blitt kommunisert tydelig av den enkle grunnen at utviklerne ikke ønsket å forplikte seg til noe de potensielt ikke kan levere.

«The Crew» lanseres til PlayStation 4, pc, Xbox 360 og Xbox One den 14. november.

Vi traff sjefsdesigner for bilspillet, Andrew Wilson, på E3-spillmessa i juni. Se intervjuet her: 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3