Vil gi «Metal Gear Solid» en gedigen ansiktsløftning

Med ny supermotor.

26. juni 2013 10:46

(PressFire.no): De siste årene har vi blitt velsignet med usedvanlig mange gode snikespill, noe man ikke skal ta for gitt etter et tungt tiår for sjangeren.

Du skal lete lenge blant dem for å ikke finne et eller annet nikk til «Metal Gear Solid», det kanoniserte PlayStation-spillet som for alvor tok snikingen ut til folket.

Snart kan klassikeren overhales til en ny generasjon. Det røpet seriens skaper Hideo Kojima i et gruppeintervju Gamereactor tok del i. 

Trenger rett folk

Han har etter sigende veldig lyst til å finpusse noen av spillets mekanikker og bekle det hele i den rykende ferske Fox Engine-motoren.

Nå leter de simpelthen etter det rette studioet til å gjøre en slik overhaling, slik Silicon Knights pusset opp det samme spillet til Gamecube.

Fox Engine er først og fremst utviklet med «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» i tankene, men skal være svært fleksibel. Derfor bruker Konami den også i nye «Pro Evolution Soccer».

Når den nye konsollgenerasjonen nå står på trappene, er det likevel ikke delikat grafikk som er det som kiler mest i magen på Hideo Kojima.

Ablegøyer og avsløringer

Tidligere denne måneden viste Kojima og banden fram et helt nytt klipp fra «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» som viste hvordan de har bygd en åpen, gigantisk verden til sitt nyeste.

Han har tidligere vært skeptisk til hvordan det etterlengtede spillet blir mottatt, og bekymret seg over at det kan blir for tabu.

Avsløringen av snikespillet har vært en gjøglete heisatur, hvor Kojima på ett punkt hevdet å være Joakim Mogren, den svenske studiosjefen for Moby Dick Studios.

Det er ikke klart når «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» utgis, men vi vet i hvert fall at man skal kunne spille det på både Xbox 360 og PlayStation 3, Xbox One såvel som PlayStation 4.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3